جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه‌های نماز جمعه گفتند: مسئله امام موسی صدر در تمامی مفاهیم و ابعاد آن یک مسئله ملی است و درست نیست که آن را به طایفه خاصی محدود کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند: مسئله امام موسی صدر در تمامی مفاهیم و ابعاد آن یک مسئله ملی است و درست نیست که آن را به طایفه خاصی محدود کرد.

 

سید فضل الله: آمریکا به فکر منافع خود و رژیم اسرائیل است

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در زمانی که رژیم اسرائیل این کشور را از زمین و آسمان تهدید می کند، با حضور در لبنان علیه مقاومت تحریک می کند و بدون اینکه دیدگاه لبنان را بپرسد با مرز بندی کشور از رژیم صهیونیستی حمایت می کند یا با اظهارات ضد ایرانی هیچ توجهی ندارد که ممکن است که کشور به عرصه درگیری آمریکایی ایرانی تبدیل شود.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است آمریکا در منطقه تنها به منافع خود و منافع رژیم صهیونیستی می اندیشد و هیچ اهمیتی برای منافع ملت ها و کشور ها قائل نیست.

 

شیخ دعموش: محور مقاومت در تجاوز بین المللی علیه سوریه پیروز شد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان مکملِ سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه است که با هدف تثبیت هم پیمانان، اطمینان بخشی، دادن امید جدید به آنان و تحریک آنان علیه مقاومت و حزب الله انجام می گیرد.

وی افزود: لبنانی ها باید بدانند آمریکا که از تجاوزهای اسرائیل علیه حاکمیت لبنان و مرزهای زمینی و دریایی آن حمایت می‌کند، هرگز دلش به حال لبنان و لبنانی ها و آینده آن نخواهد سوخت و این مقاومت است که با جانفشانی و شهدای خود از لبنان حمایت کرد.

شیخ دعموش با بیان اینکه مصلحت لبنان در مخالفت با گفته های آمریکاست، گفت: عقب نشینی آمریکا از سوریه به معنی شکست پروژه آمریکا در سرنگونی سوریه است.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: اقدام آمریکا برای هم پیمانانش غیر قابل باور بود، لذا دانستند که آمریکا آن ها را رها کرده است و سوریه، ایران و تمامی محور مقاومت در تجاوز بین المللی علیه سوریه پیروز شدند.

 

شیخ یاسین: آمریکا خیرخواه اعراب و مسلمانان نیست

شیخ علی یاسین رئیس علمای صور گفت: مسئله امام موسی صدر در تمامی مفاهیم و ابعاد آن یک مسئله ملی است و درست نیست که آن را به طایفه خاصی محدود کرد.

وی ادامه داد: تمامی طرف های لبنانی باید از دولت لیبی که از باقی مانده رژیم قذافی تشکیل شده، بخواهند که این پرونده را به پایان رسانده و سرنوشت امام موسی صدر را مشخص کنند.

شیخ یاسین در خصوص سفر هیئتی آمریکایی به لبنان تاکید کرد: تمامی تجربه ها ثابت می‌کند که آمریکا خیرخواه اعراب، مسلمانان و تمامی آزاده های جهان نیست و تنها به فکر منافع خود و منافع رژیم غاصب اسرائیل است.

 

شیخ شریفه: مسئله امام موسی صدر یک مسئله ملی است

شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: بهتر بود که نشست اقتصادی اتحادیه عرب در لبنان با حضور دولت جدید برگزار می شد و بسیار بهتر بود که از سوریه نیز دعوت به عمل می آمد؛ چرا که ارتباط با سوریه به نفع ماست و دشمنی با آن به مصلحت ما نیست.

وی اشاره کرد: مسئله امام موسی صدر یک مسئله ملّی و مسئله تمامی لبنانی هاست، لذا ما خواستیم که بر این اساس با آن تعامل شود و از لیبی دعوت نشود؛ چراکه مسئولین یک قدم در جهت مسئله مردی که تلاش خود را برای وحدت ملی میان تمامی طایفه ها، عدالت اجتماعی و رفع محرومیت و مقاومت در برابر اشغالگران به کار گرفت، برنداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha