پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد اشغال شده توسط طالبان پس از ۶ سال بازگشایی شد

حوزه/ مسجد جامع باستانی در وادی تیراه، ایالت خیبر پختونخوا در پاکستان، پس از ۶ که از اشغال طالبان بیرون آمد، بالاخره روز جمعه این هفته بازگشایی شدده و ساکنان محلی در آن اقامه نماز کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری  «حوزه»، به نقل از dawn، مسجدی در وادی تیراه واقع در ایالت خیبر پختونخوا در پاکستان، پس از 6 سال تعطیلی بالاخره بازگشایی شد.

مسجد تاریخی جامع این شهر در پی درخواست های پی در پی ساکنان، روز جمعه بازگشایی شده و تعداد زیادی از ساکنان محلی و مقامات امنیتی و بزرگان قبایل در این مساجد اقامه نماز کردند.

بسیاری از ساکنان از خوشحالی افتتاح دوباره این مسجد باستانی، اشک شوق می ریختند. اقدامات امنیتی شدید توسط نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از هر حادثه ناگوار در مراسم بازگشایی درنظر گرفته شده بود و فرمانده نظامی وادی تیراه نیز در این مراسم حضور داشته و شخصا به بزرگان محلی و قبایل خوش آمدگویی کرد.

 

گفته می شود این مسجد جامع در اوایل سال 2012  میلادی به اشغال نیروهای نظامی طالبان و حامیان آن ها در آمد و از آن پس به عنوان مقر طالبان مورد استفاده قرار گرفت. بخش بزرگی از این مسجد در زمان جنگ و درگیری ها میان جنگجویان شبه نظامی و نیروهای امنیتی دولتی آسیب دیده و تخریب شد و دولت پاکستان پس از این درگیری در سال 2014 مسجد را باز پس گرفته و شبه نظامیان طالبان را با موفقیت از این محل فراری داد.

ساکنان تیراه وادی از آن زمان تاکنون خواستار مرمت و بازسازی و بازگشایی این مسجد تاریخی بوده اند. که نیروهای امنیتی مسئولیت این اقدام را چند سال پیش به عهده گرفته بود.

فرماندار خیبر پختونخوا و فرمانده نیروهای امنیتی دو هفته پیش خبر بازگشایی این مسجد را داده بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha