پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانس بین المللی «علمای اسلامی مغرب عربی»

حوزه/ صبح روز گذشته کنفرانس بین المللی «علمای اسلامی مغرب عربی»، موسوم به (UNPM)، به میزبانی کشور موریتانی و در سالن اجلاس سران شهر نوآکشوت پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lepetitjournalmarocain  صبح دیروز کنفرانس بین‌المللی «علمای اسلامی مغرب عربی» به میزبانی کشور موریتانی و با حضور رهبران دینی پنج کشور عضو اتحادیه مغرب عربی(موریتانی، مراکش، الجزایر، تونس و لیبی) در شهر نوآکشوت پایتخت موریتانی برگزار شد.

شیخ زین العابدین احمد، رئیس مجلس اسلامی موریتانی در این مراسم ضمن تشکر از حضور رهبران دینی و سفرای کشورهای اتحادیه مغرب عربی در این کنفرانس، گفت: ارتقاء و پیشرفت ملت های عضو اتحادیه مغرب عربی وابسته به این است که سران این کشور ها و علمای دینی، تصمیماتی کلان و جدی اخذ کنند، زیرا با توجه به منابع و ثروت های این کشورها اجرای طرح ها و پروژه های اسلامی کاری غیر ممکن نیست.

در این مراسم همچنین شیخ نورالدین ناصر، رئیس تشکل صوفیان لیبی ضمن ایراد سخنرانی گفت: مسئله امنیت در سال های اخیر یکی از دغدغه های مهم مردم مغرب عربی بوده است، زیرا با توجه به وجود مرز های مشترک بین اعضا و حضور گروهک های ترریستی و جدایی طلب در این منطقه، مسئله حفاظت مرز ها و استحکامات مرزی می بایست با جدیت دنبال شود.

لازم به ذکر است، اتحادیه مغرب عربی، یک پیمان بین المللی است فی ما بین پنج کشور مشترک المنافع در صحرای غربی آفریقا (موریتانی، مراکش، الجزایر، تونس و لیبی) که در سال 1968 به منظور حمایت از منابع و منافع مشترک این کشورها تاسیس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha