پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شست مبلغان و دانش آموختگان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب (س) میناب استان هرمزگان

حوزه/ خانم میرجلیلی با تاکید بر محور قرار دادن جوانان و نوجوانان در تبلیغ، گفت: از جمله وظایف مهم و کلیدی مبلغان دینی باید محور قرار دادن جوانان و نوجوانان در تبلیغ باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم بی‌بی معصومه میر جلیلی در نشست مبلغان و دانش آموختگان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه مبلغان باید نیازسنجی و مخاطب شناسی داشته باشند، گفت: مبلغان در فضای تبلیغی باید به نیازهای مخاطبان توجه خاص داشته و بر اساس نیازهای جامعه فعالیت های تبلیغ خود را انجام دهند.

وی، تبلیغ را بخش بسیار مهمی از وظایف مبلغان دینی عنوان کرد و گفت: ثمره تهذیب و تعلیم در حوزه های علمیه باید تبلیغ آموزه های دینی و فرهنگ و اسلام ناب محمدی باشد و این اصل نباید مورد غفلت فعالان دینی و فرهنگی بخصوص حوزویان قرار گیرد.

استاد حوزه در ادامه به برخی از ویژگی های مبلغان دینی اشاره کرد و خاطر نشان شد: اخلاق مداری، مردمی بودن، به روز بودن، توسل به اهل بیت(علیهم السلام)، سعه صدر داشتن، برقراري ارتباط عاطفی با مخاطب از دیگر وظایف مهم مبلغان در حوزه ی تبلیغ است.

وی توجه طلاب و مبلغان به رعایت اصول و روش تبلیغ را امری بسیار لازم دانست و تاکید کرد: از جمله وظایف مهم و کلیدی مبلغان دینی محور قرار دادن جوانان و نوجوانان در تبلیغ است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب در پایان ضمن پاسخگویی به سؤالات مبلغان در زمینه احکام شرعی، نکات لازم فقهی را یادآور شد و از مبلغان فعال در عرصه تبلیغ تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha