شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در بخش انقلابی بودن حوزه علمیه ابعاد مختلف علمی و بنیادی وجود دارد و مجموعه طرح هایی که طی دو سال اخیر تدوین شده، زیرساخت های اجرایی لازم را فراهم کرده که بخشی از این زیرساخت ها در زمینه پاسخگویی به نیازهای انقلاب و جامعه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله اعرافی ظهر امروز در مراسم آیین رونمایی از محصولات پژوهشی انقلاب اسلامی که در موسسه مجموعه روایت سیره شهدا برگزار شد، عنوان کرد: بخشی از کارهای پژوهشی در شعاع موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا شکل گرفته و حضور در مأمن شهدا برای ما بسیار ارزشمند است.
وی افزود: حضرت امیر(ع) ویژگی هایی برای شهدا بیان می‌کند که این ویژگی ها حضدت را به آه و ناله می‌کشاند.
مدیر حوزه های علمیه گفت: معارف تعالیم اخلاقی همگی معارف بلندی هستند، اما در نهج البلاغه اندیشه اخلاقی با یک شور حماسی توام شده و نهج البلاغه باید کتاب کنار دست طلاب باشد، چرا که این اثر ارزشمند از جامعیت اساسی نسبت به مفاهیم اسلامی برخوردار است.
وی اظهار داشت: هر اقدامی که فرهنگ شهادت را تقویت کند، بالاترین و ارزشمندترین کار را انجام می‌دهد و اگر این فرهنگ در جامعه حاکم شود، همه مسائل حل می‌شود و این خود بزرگ بینی ها و خودخواهی های بی‌جا را  از بین می‌رود.
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حفاظت از فرهنگ شهادت کارهای علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی نیاز دارد و باید بیشتر کار  انجام شود.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در بخش انقلابی بودن حوزه علمیه ابعاد مختلف علمی و بنیادی وجود دارد و مجموعه طرح هایی که طی دو سال اخیر تدوین شده، زیرساخت های اجرایی لازم را فراهم کرده که بخشی از این زیرساخت ها در زمینه پاسخگویی به نیازهای انقلاب و جامعه می‌باشد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha