پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنوانسیون FATF

حوزه/ حجت‌الاسلام غبیشاوی، با بیان اینکه مسئولان به جای اجرای FATF، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنند، گفت: مسئولان باید نه در حرف و گفتار! بلکه در عمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به پیشینه قیام‌های تاریخی ملل گوناگون و قدرت‌های برتر جهانی اشاره کرد و اظهارداشت: پیش از سرنگونی رژیم شاهنشاهی، انقلاب‌های زیادی در کشورهای مختلف رخ داده بود، اما با توجه به نبود رهبری واحد و عدم حمایت اکثریت مردم، دوام آن‌چنانی نداشتند؛ اما در ایران به دلیل رهبری مرجعیت عظیم و مقدس حضرت امام خمینی و همچنین وحدت و یکپارچگی مردم، انقلاب اسلامی شکل گرفت و هم‌اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی آن هستیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ایران بر مبنا و پایه اسلام ناب محمدی(ص) قرار گرفته، گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در دوران پیری با سنی بالغ‌بر ۷۷ سال و دستانی خالی کاری مهم و ارزشمند انجام داد که در دنیا و تاریخ بی‌نظیر است.

این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با شفافیت، صراحت کلام و تکیه به ائمه اطهار(ع) مقابل دو ابرقدرت بزرگ ایستادگی و مقابله کرد، اذعان داشت: کشورها بعد از جنگ جهانی دوم، تحت سلطه دو ابرقدرت بزرگ یعنی آمریکا و شوروی سابق قرار گرفته بودند و بدین ترتیب آمریکا به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌ها، ایران را سهم خود و شوروی سابق نیز عراق را در تملک خود درآورده بود.

حجت‌الاسلام غبیشاوی، ادامه داد و افزود: در این بین که جهان در دست دو ابرقدرت بزرگ بود، امام خمینی(ره) با دست‌خالی مقابل آن ابرقدرت‌ها ایستاد و تحولی عظیم در عرصه جهانی به‌ویژه در حوزه گفتمان معنوی و مباحث سیاسی ایجاد کرد.

وی، با اشاره به اتحاد ابرقدرت‌ها برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه ابرقدرت‌ها دست به دست هم دادند تا مانع از رشد و حرکت سیر خروشان و معنوی انقلاب اسلامی شوند، اما ملت بزرگ ایران به پشتوانه رهبر معنوی خود، سختی‌های زیادی را متحمل شده و از گردنه‌های زیادی عبور کردند تا به این نقطه از مقطع تاریخی حساس رسیدند.

این استاد حوزه علمیه، ادامه داد و تصریح کرد: هم‌اکنون ایران اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب قرار گرفته و با گذشتن از سخت‌ترین گردنه‌ها و پیچ‌های تاریخی، به چنان قدرت و عظمتی دست یافته است که جهانیان را در بهت و حیرت فرو برده است.

حجت‌الاسلام غبیشاوی، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، اظهارداشت: این مشکلات همگی ناشی از بی‌تدبیری‌های دولتی است که برای تحول در اقتصاد کشور روی کار آمد اما بدترین لطمات را به بدنه جامعه وارد آورد تا آنجا که سخت‌ترین فشارها هم‌اکنون روی قشر مستضعف جامعه است.

وی در پایان ضمن تأکید بر عمل به گفتمان اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان، با بیان اینکه مسئولان به جای اجرای FATF، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنند، گفت: مسئولان باید نه در حرف و گفتار! بلکه در عمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha