جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست آموزشی توانمندسازي اساتید حوزه علمیه برای تبيين مبانی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه

حوزه/حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده با بيان اينكه سه اصل زمان شناسي، خود شناسي و خدا شناسي بايد دستمايه روحانيان براي حركت در مسير انبيا باشد، گفت: مسئولان حوزه با استفاده از تعليم، تزكيه و تربيت و بصيرت به زمان و جامعه، براي سوق دادن طلاب به مسير انبيا تلاش كنند.

به گزارش خبرگزاري«حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين محمد عبادي زاده در نشست آموزشی توانمندسازي اساتید حوزه برای تبيين مبانی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه كه با حضور مسئولان مدارس علميه خواهران و برادران استان و فرماندهان پايگاه هاي مدارس، در سالن شهيد حاجبي در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شد، با اشاره به فرازي از آيه قرآن كريم، بيان داشت: عالم خلقت به تعبير امام خميني(ره) در تفسير سوره حمد، با نام خداوند شكل گرفته است و حركت خلقت در عالم نيز بر اين اساس بوده است.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان افزود: همه حركت هاي انسان هايي كه در نظام هستي مامور و مكلف به وظيفه هستند بايد براي خداوند باشد.

وی، یکی از بزرگترین وظیفه های امروز حوزه های علمیه تربیت انسان‌های متدین برای اهداف اسلام دانست و گفت: تربیت انسان‌های متدین کار کوچکی نیست و تحقق آن با خالص كردن نيت ها در شروع و تداوم آن با نام خداوند ميسر خواهد بود.

عبادی زاده، رسالت عالمان رباني و ديني را رسالت الهي و ماموريت انبيا عنوان كرد و خاطر نشان شد: رسالت حوزه هاي علميه كار راحتي نيست، ولي بايد با شناخت رمز موفقيت انبيا در اين مسير الهي و الگو گرفتن از روش انبيا به موفقيت اصلي دست يافت.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان با اشاره به كلام امام خميني(ره) يكي از ويژگي هاي انبيا را همراهي آنها در رسيدن به يك هدف ثابت دانست و افزود: انبيا با داشتن هدف، مقصد واحد در رسيدن به آن ها با يكديگر اتحاد داشتند و هر يك كار را شروع مي كرد ديگران آن را تمام مي كردند حوزويان نيز بايد اين گونه كار را براي خداوند شروع كنند.

وي با بيان اينكه علماي دين و طلاب همانند انبيا كار تعليم و تزكيه بنده هاي خداوند را بر عهده دارند، تصريح كرد: طلاب نيز همانند انبيا بايد با مقام علم، تزكيه، بصيرت و آگاهي و درك درست از واقعيت هاي زندگي و جامعه پيش بروند تا طبق كلام امام جعفر صادق(ع) با آگاهي از زمان خود مورد هجوم واقع نشوند.

عبادي زاده در پايان با بيان اينكه سه اصل زمان شناسي، خود شناسي و خدا شناسي بايد دستمايه روحانيان براي حركت در مسير انبيا باشد، خاطر نشان شد: مسئولان حوزه با استفاده از تعليم، تزكيه و تربيت و بصيرت به زمان و جامعه، براي سوق دادن طلاب به مسير انبيا تلاش كنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha