شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب

حوزه/ از نظر من كه يك فرد غربي و غير مسلمان هستم، اين معجزه است كه يك انقلاب (اسلامي ايران) مكتبي و الهي بتواند در جهان امروز ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزانه نکاتی را با عنوان «پیام انقلاب» منتشر خواهیم کرد.

كالستون (دانشمند كانادايي):

از نظر من كه يك فرد غربي و غير مسلمان هستم، اين معجزه است كه يك انقلاب (اسلامي ايران) مكتبي و الهي بتواند در جهان امروز اينطور تحقق پيدا كرده و به پيش برود.

اين انقلاب بدون شك ازجانب خداوند هدايت مي شود.

 

میشل فوکو، فیلسوف فرانسوی:

انقلاب ایران انقلابی علیه ایده جهانی سازی تمدن غرب است. انقلاب ایران ضبط صوت بوده و صدای آرام آیت الله خمینی توسط نوارهای کاست به دورترین شهرها می رسید.

مانند خدا یا روح شاید هرگز به چشم دیده نشود، اما در تهران و در تمام ایران چنین اراده جمعی ملتی مشاهده شد و یک عینیت مطلقاً روشن و ثابت باقی  مانده است.

 مذهب تشیع با تکیه بر موضع مقاومت و انتقادی سابقه دار خود در برابر قدرت های سیاسی حاکم و نفوذ عمیق در دل انسان ها توانست نقش آفرینی کرده و مردم را علیه رژیمی که مجهزترین ارتش ها را دارد و مورد حمایت آمریکا و دیگران بوده را به خیابان بیاورد.

 

پاتریک چاول، خبرنگار فرانسوی:

همان بار اولی که آیت الله را دیدم، فهمیدم او پیروز خواهد شد. او با تمام کسانی که تا آن روز دیده بودم فرق داشت. یک جور انرژی توی صورتش بود که دیگر مثلش را ندیدم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha