جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مردمی در این کشور هستند که برای اجاره یک اتاق معطل هستند، اگر کسی پولی را که باید مالیات به دولت بدهد تا دولت هم آن را به دست مردم برساند، پرداخت نکند این ظلم و حرام است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز( 12 بهمن ) تهران، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امام راحل با توکل به خدای متعال قیام کرد و ملت ایران با همان ایمان، فداکاری، شهادت، شهامت، شجاعت، بصیرت و مجاهدت، در راه حق و پشت سر امام(ره) حرکت کردند و انقلاب اسلامی به این جایی رسیده که امروز در سطح جهان مورد توجه و افتخار همگان است.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی(ره) نبود، امروز نظام شاهنشاهی از نظام سعودی هم بدتر، فاسدتر و جیره خوار آمریکا بود. انقلاب اسلامی لطف و عنایت خداوند به ملت ایران بود و ملت ایران با فداکاری و ایثار به جایگاه امروز رسیده است. حقیقت قیام امام خمینی(ره) این است که او نایب امام زمان (عج) بود و توانست آن حرکت عظیم را  ایجاد کند.

امام جمعه موقت تهران، انقلاب اسلامی را متفاوت از سایر انقلاب های جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران زمینه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است و اگر انسجام و وحدت کلمه‌ای که پیرامون امام خمینی (ره) ایجاد شد همچنان ادامه داشته باشد می توان دشمنان انقلاب را به زانو درآورد که البته امروز آبروی آمریکا در جهان رفته است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: حرکت امروز انقلاب اسلامی بر محوریت رهبر معظم انقلاب، همانند دوران باشکوه امام خمینی(ره) است، با هم باشیم  و به یک سمت حرکت کنیم تا به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم غاصب صهیونیستی و دولت جنایتکار آمریکا با پول مردم بیچاره عربستان که توسط حاکمان ذلیل و آلوده به کار گرفته می‌شود، مثلث شومی را ایجاد کرده‌اند، اما این مثلث شوم در چاه لجن هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند خواهند افتاد و دست و پا می زنند و امید است که خداوند ذلت شان را بیش از پیش کند.

عضو خبرگان رهبری با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: امام(ره) با توکل به خدا آن قیام را آغاز کرد و ملت هم با ایمان، توکل، فداکاری، شجاعت، شهامت، شهادت، بصیرت و مجاهدت در راه حق ایشان را دنبال کردند تا انقلاب اسلامی به اینجا رسیده است که اگر این انقلاب نبود، وضعیت کشور با رژیم شاهنشاهی به مراتب بدتر از حکومت آل سعود از نظر حقارت، عقبافتادگی و کوچکی در برابر امریکا و صهیونیستها بود.

وی اضافه کرد: امام(ره) نائب امام زمان(عج) بود و مردم هم بر همین اساس ایشان را احترام کردند و این انقلاب رخ داد؛ این حرکت مانند سایر حرکات و قیامهای دنیا نبود، بلکه زمینه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) است. این انقلاب منجر به انسجام و وحدت کلمه شد، چرا که با خدا ارتباط داشت و اگر به همین شیوه ادامه یابد، دشمن نخواهد توانست آن را به زانو در آورد همچنان که نتوانسته است، چرا که امروز امریکا زبون شده و در دنیا آبرویی ندارد.

خطیب موقت جمعه تهران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم بر همین پایه مسیر را ادامه می‌دهند و انسجام و وحدت کلمه ایجاد کرده‌اند و ملت هم حامی است و در ۲۲ بهمن شاهد حضور گسترده ملت با همه روشها و سلیقه‌ها در خیابان‌ها خواهیم بود و دشمن و به ویژه آمریکا را مأیوس تر و روسیاه تر خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز در دنیا سه ضلع مثلث شوم، شامل آمریکای ذلیل، صهونیست‌های جنایتکار و آلوده و عربستان با حکام زبون وآلوده، در چاه لجن‌هایی که که ایجاد کرده‌اند، دست و پا می زنند.

وی با بیان اینکه تمام هجمه هایی که توسط دشمن و عوامل خودفروخته داخلی علیه نظام اسلامی صورت می گیرد با هدف جدا کردن مردم از نظام اسلامی است، تصریح کرد: در ۲۲ بهمن شاهد حضور گسترده ملت با همه روشها و سلیقه‌ها در خیابان‌ها خواهیم بود و دشمن را مأیوس خواهند کرد.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر اساسی کنند تا جلوی رانت خواری گرفته شود، اظهارداشت: خمس و زکات نیز از اهمیت برخوردار است و یک پنجم پولی که در اختیار شخصی است متعلق به امام زمان(عج) است و اگر در جیبش بگذارد، حرام است. امروز پرداخت مالیات واجب است و آنهایی که از آن فرار می‌کنند فعل حرام انجام داده‌اند؛ این کار هم بغی و ظلم به ملت است.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به آیات سوره مبارکه «قصص » گفت: از اولین آیه به بعد به ویژه ۷ آیه اول به حوادث متعدد در نظام خلفت و تاریخ بشریت، برخوردهای حق و باطل و پیروزی نهایی حق اشاره دارد؛ قرآن کریم وقتی حوادث گذشته را مطرح میکند برای تربیت ما و جهان اسلام است. بر اساس آیات این سوره، باطل بطلانش را با این شیوه که «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ» علنی کرد.

امام جمعه موقت تهران، با قرائت آیه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِين» گفت: از این آیات سه نکته برداشت میشود؛ نکته اول اینکه خدا این کتاب و حوادث را بر پیامبر(ص) میگوید که ملت اسلام تربیت شوند. نکته دوم این است که حادثهای چنین رخ داد و فرعون با تشتت و اختلاف بر مرکب ظلم سوار شد و نکته سوم این است که سنت الهی این است که ملتی که ضعیف شد و بر حق باشد، این ملت عاقبت پیروز میشود؛ یعنی ظلم و جنایت پایدار نیست و عاقبت ندارد و دروغ و فساد ماندنی نیست.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: زن ها باید از فاطمه زهرا (س) درس بگیرند و ببینند او تا چه میزان پایبند عفت و عظمت مقام زن بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha