جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه مرند

حوزه/ صفری با بیان اینکه فتنه جدید با کلید واژه معیشت و اقتصاد طراحی شده است، تصریح کرد: دشمن تلاش می کند خطای محاسباتی را در نخبگان، مسئولان و مردم ایجاد کند و القا می کنند که تنها راهکار برون رفت از این مشکلات، برقراری ارتباط با آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، ظهر امروز در همایش «نقش رسانه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پیامبران ابلاغ بود، گفت: فرهنگ‌سازی برای جوامع و ملت‌ها جز با بهره‌گیری از رسانه امکانپذیر نیست.

وی به نقش‌ مهم رسانه در انعکاس پیام انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر امام خمینی (ره) به پاریس نمی‌رفت، پیام‌ها و آرمان‌های ایشان از طریق رسانه‌ها مخابره نمی‌شد. امروز آزاداندیشان در دنیا آماده شنیدن آرمان ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه مرند با بیان اینکه ایرانیان نقش ویژه‌ای در معرفی اسلام به جهانیان داشتند، گفت: ایرانیان در تبیین و معرفی دین اسلام برای جهانیان نقش ویژه‌ای را ایفا کرده‌اند، به طوری که سه تا از چهار کتاب اربعه توسط ایرانیان تالیف شده است.

حجت‌الاسلام نعمت‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن انتقاد از تهاجم ناعادلانه به رسانه ملی، به پخش روزانه ۶۴ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی از صداوسیمای استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد.

ضعف مدیران در تبیین عملکردهای انقلاب اسلامی

مرتضی صفری، مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: بسیاری از مدیران در بازگویی و تبیین عملکردهای انقلاب اسلامی عملکرد مناسبی از خود ارائه نداده‌اند.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی دینی است، خاطرنشان کرد: مباحث مادی و دنیوی جزو اهداف بسیاری از انقلاب های دنیاست اما چون ماهیت انقلاب اسلامی دینی است با مدل های غربی قابل تحلیل نیست.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی افزود: جبهه استکبار توان زیادی را برای ناکارآمد نشان دادن مردم سالاری دینی گذاشته است چرا که انقلاب بسیاری از محاسبات بین‌المللی را بر هم زده است و این موضوع عامل بسیاری از دشمنی ها با انقلاب است.

صفری با بیان اینکه فتنه جدید با کلید واژه معیشت و اقتصاد طراحی شده است، تصریح کرد: دشمن تلاش می کند خطای محاسباتی را در نخبگان، مسئولان و مردم ایجاد کند و القا می کنند که تنها راهکار برون رفت از این مشکلات، برقراری ارتباط با آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد مشکلات کشور از تحریم نشأت می‌گیرد، گفت: بیشتر مشکلات کشور با تدبیر قابل حل و فصل است، ما امروز هزینه عزت و اقتدار خود را می‌دهیم. نباید این تفکر در مردم جاری شود که با سازش و مذاکره با غرب و آمریکا، مشکلات ما حل می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: تبیین گفتمان انقلابی گری، تقویت همیشگی وحدت و وفاق ملی، مردمی بودن، حمایت بیش از پیش از جریان توسعه در ابعاد مختلف کشور و مقابله با ناامیدی از اولویت‌های اصلی رسانه ملی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha