شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: اگر کسی روحیه کاخ نشینی و تجمل گرایی دارد نباید ادعا کند که پیرو مکتب امام(ره) است، خیلی از افراد و گروه های سیاسی ادعا می کنند که خط امام و رهبری را دنبال می کنند، اما بسیاری از این حرف ها برای سوء استفاده خودشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران به شاخصه های مکتب امام(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: عقلانیت، معنویت و عدالت شاخص های مکتب امام(ره) هستند و ما اگر همه این ها را بدون عدالت داشته باشیم، اسلام ناب نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به عناصر شکل دهنده عقلانیت و معنویت امام(ره) پرداخت و گفت: اخلاق محوری، انقادپذیری، اخلاص، توکل، قانون مداری، مقابله با تحجر و خرافه گرایی، مردم سالاری دینی، وحدت گرایی، آرمان گرایی واقع بینانه و نه توأم با توهمات و استکبارستیزی اینها شاخصه های عقلانیت و معنویت امام است.

وی به شاخصه های عدالت امام(ره) اشاره کرد و گفت: رسیدگی به محرومین یکی از این این شاخصه ها است. اگر جایی دیدیم عده ای از مسئولان که کاری دستشان است و می توانند برای مردم کاری کنند اما اهمیت ندهند این در مکتب امام و اسلام ناب نیست، مقابله با اشرافی گری و کاخ نشینی از دیگر شاخصه های امام راحل بود؛ امام خمینی(ره) ساده زیستی را به خوبی رعایت کرد و بعد از امام هم رهبری معظم انقلاب این شاخصه ساده زیستی را در حد بالایی در زندگی رعایت کرده اند، اما مردم ما متاسفانه دیدند که عده ای از مسئولان زهد و ساده زیستی را رعایت نکرده و روحیه کاخ نشینی پیدا کردند و به دیگران هم سرایت دادند و طبقه ای اشرافی و تجمل گرا در جامعه شکل گرفت؛ امروز باید گفت در جامعه دچار فاصله طبقاتی شده ایم که این مسئله با مکتب امام و رهبری در تضاد است.

حجت الاسلام خدری افزود: اگر کسی روحیه کاخ نشینی و تجمل گرایی دارد نباید ادعا کند که پیرو مکتب امام(ره) است، خیلی از افراد و گروه های سیاسی ادعا می کنند که خط امام و رهبری را دنبال می کنند، اما بسیاری از این حرف ها برای سوء استفاده خودشان است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، رعایت انصاف، فسادستیزی و مقابله با رانت خواری، مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و ایجاد فرصت های برابر برای همه را شاخصه های مکتب امام دانست و گفت: بسیاری از افراد مسؤل که توقع بیشتری از آنها می رود این مسائل را رعایت نمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha