جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرایی

حوزه/ حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی گفت: نباید بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب منحصر در دهه فجر باشد و در بیان دستاوردها نقش روحانیت باید برای مردم بیان شود و متاسفانه در این مورد کوتاهی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب اظهار داشت: امروز دشمن در صدد ضربه زدن به روحانیت، اسلام و ولی فقیه است و در این راستا در شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی شبانه روزی تلاش خود را به کار گرفته و به مردم القا می‌کند که مشکل موجود در کشور رهبری است.

وی ادامه داد: آن‌چیزی که امروز برای دشمن خطرناک است و ماهیت او را تهدید می‌کند، ولایت فقیهی است که در راس کشور می‌باشد و نباید بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب منحصر در دهه فجر باشد، باید نقش روحانیت که در دفاع مقدس حدود 4500 شهید تقدیم نظام کرده است برای مردم بیان شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دربین شهدای طلبه و روحانی برخی افراد مثل شهید مصطفی ردانی‌پور فرمانده قرارگاه بود و امروز در معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس کوتاهی شده و این کوتاهی باید جبران شود، روحانیت نقش اصلی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند، بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) خودش فارغ التحصیل حوزه بوده و به این مسیر اعتقاد و باور داشت و فقط برای خدا قدم برمی داشت و امروز حوزه بر خود می‌بالد که ثمره آن رهبری است که تمام معادلات دنیا را به هم می‌زند و سیاستمداران دینا روی سخنان ایشان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ثمره خون صدها هزار شهید است و به این راحتی به دست نیامده است. در بین شهدا، شهید سعیدی شهیدی بود که مغزش را با مته سوراخ کردند، ما باید پیرو راه شده باشم و با تمام توان از انقلاب دفاع کنیم، برای به ثمر رسیدن این انقلاب هزینه‌های زیادی داده شده است.

حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی گفت: حوزه‌های علمیه در دوران دفاع مقدس بزرگترین پشتیبان جبهه بودند و بیشترین نیروهای تخریب را طلبه‌ها تشکیل می‌دادند.

وی، خوی اشرافی‌گری را مهم‌ترین تهدید روحانیت عنوان کرد و افزود:  روحانی باید در بین مردم باشد و از خوی اشرافی‌گری به دور باشد و مصداق عبارت" کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم" باشد و لازمه تاثیرگذاری روحانی در بین مردم عمل به حدیث امام علی (ع) است که می‌فرماید، مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلاَلِ مِنْ مُعَلِّمِ اَلنَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ، کسی که می‌خواهد عده‌ای را رهبری کند اول باید خود را تربیت کند و اعمال و رفتار خود را اصلاح کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طلبه باید ما باید خداباوری و خدا ناظری را نصب العین خود قرار بدهد، امروز رسالت ما بسیار سنگین است با تنبلی و سستی نمی‌توان انقلابی ماند و انقلاب را حفظ کرد درلحظه ای درنگ روا و جایز نیست.

وی در پایان، ایمان را لازمه مقاومت دانست و گفت: در مقابل توپ و تانک و آمریکا با نیروی ایمان و اخلاص می‌توان مقاومت کرد و ما ثابت کرده‌ایم می‌توانیم همان طور که تا به امروز توانسته‌ایم و رهبری به غرب هشدار دادند که اگر یکی بزنید ده‌ تا می‌خورید و باید حب دنیا را از دل بیرون کنیم و نفس اماره را زیر پا بگذاریم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha