جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعوت مراجع تقلید به راهپیمایی ۲۲بهمن

حوزه/ با «چهارشنبه های حوزوی» رسانه رسمی حوزه در قالب گزارشی از بیانات مراجع عظام تقلید در دروس خارج روز چهارشنبه این هفته همراه شوید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرسوم است که مراجع عظام تقلید در ابتدا یا انتهای دروس خارج چهارشنبه خود سخنانی درباره مسائل روز جامعه داشته و به بیان حدیثی اخلاقی می پردازند که «حوزه نیوز» در کنار انتشار جداگانه سخنان این بزرگان، در قالب «چهارشنبه های حوزوی» نیز گزارشی خلاصه و مفید از این بیانات ارائه می نماید.

 

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس خود، به تشریح اهمیت شرکت آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پرداختند و گفتند: ان شاءالله همه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه شرکت می کنند چرا که این کار یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی می باشد.

ایشان نقش این راهپیمایی ها در خنثی کردن توطئه های دشمن را بی بدیل دانستند و خاطر نشان ساختند: دشمنان آزمایش می کنند این حضور مردم در راهپیمایی ها را که چقدر تحریم ها و فشارهای آنان جواب داده است و آیا این تحریم ها کارآمد بوده و توانسته مردم را از نظام اسلامی جدا کند یا نه. البته این حضور مردم در راهپیمایی دلیل بر این نمی شود که مردم مشکلات ندارند یا از وضع موجود راضی هستند بلکه مشکلات سرجای خود و دفاع از اصل نظام اسلامی نیز به جای خود و اساسا شخص عاقل همیشه حساب ها را از هم جدا می کند.

در این 40سال، انقلاب اسلامی از طوفان های زیادی عبور کرده است گفتند: در این سالها نظام اسلامی مشکلات و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته است که مهم ترین آن همان جنگ هشت ساله بود که هرچه در توان داشتند به کار گرفتند اما موفق نشدند و می توان گفت تحریم ها و فشارهایی که امروز وارد می کنند به اندازه آن زمان نیست و کشور ما به خوبی توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد.

 

.............................................................

 

بنده به عنوان سرباز امام عصر(عج) پا به پای مردم در این راهپیمایی شرکت خواهم کرد                                                                                                                                

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در پیامی تصویری با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، از ملت انقلابی ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن ماه دعوت کردند.

 ایشان با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به انقلاب افزودند: مردم مسلمان، مکتبی و مذهبی ایران از ابتدا به ندای امام راحل لبیک گفتند چرا که برای مردم ثابت است که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی محسوب می شود.

امسال نیز مردم عزیز ایران مانند سال های قبل با بصیرت بالای خود به ندای حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا لبیک خواهند گفت و با قدم های استوار و شعارهای کوبنده با وجود این که از نظر معیشتی در مضیقه هستند به میدان خواهند آمد.

ملت ایران دشمن را بهتر شناخته اند و در برابر دشمن با استقامت کامل ایستاده اند، از این رو راهپیمایی 22 بهمن پرشور تر و پر خروش تر از سال های گذشته انجام خواهد گرفت.

بنده به عنوان سرباز امام عصر(عج) پا به پای مردم در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت خواهم کرد تا دشمن بداند که انقلاب به راه خود با قدرت ادامه می دهد و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

 

.....................................................................................

 

بر همه لازم است در راهپیمایی ۲۲بهمن پرشورتر از قبل شرکت کنند                                           

 

  حضرت آیت الله جوادی آملی نیز  امروز در درس تفسیر قرآن در مسجد اعظم قم تاکید کردند: بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند لذا بر همگان لازم است در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن امسال پرشورتر از قبل شرکت کنند.

کشوری که با خون پاک شد باید میوه خوب بدهد، مسئولان کشور باید میوه طیب و طاهر از این انقلاب که همان خدمت به مردم است، بدست آوردند .

 

..........................................................................

انتقاد آیت الله العظمی سبحانی از تعطیل کردن دروس در روزهای بین دو تعطیلی

 

حضرت آیت الله سبحانی نیز در پایان در س خارج  خود در مسجد اعظم با بیان اینکه تعطیل کردن دروس در روزهای بین  دو تعطیلی  یک بدعت در حوزه شده است تاکید کردند: روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه درس اینجانب برقرار است و  بنایی بر تعطیلی درس  در این روز نیست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha