پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حوزه/ به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حزب الله و مرکز فرهنگی امام خمینی در بیروت کنفرانسی با عنوان "چهل بهار" برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حزب الله و مرکز فرهنگی امام خمینی در بیروت کنفرانسی با عنوان "چهل بهار" برگزار کرد.

در این مراسم شیخ محمد عمرو مسئول امور رسانه و فرهنگ تجمع علمای مسلمان لبنان سخنانی با عنوان " چهل سال پایداری، ثبات، پیروزی و جانفشانی" بیان کرد.

سپس شیخ عبد الله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان در حضور جمعی از علما، فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب سخنانی با عنوان "تأثیر انقلاب بر وحدت اسلامی" بیان نمود.

ایران در سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، صنعتی و نظامی به خودکفایی رسیده

شیخ محمد عمر در سخنان خود به وضعیت اقتصادی ایران در زمان جنگ تحمیلی و خودکفایی ایران در تمامی سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، صنعتی و نظامی اشاره کرد و گفت: بر افراشتن پرچم فلسطین بر فراز سفارت دشمن اسرائیلی، موضع تاریخی امام خمینی در قبال مسئله فلسطین است.

 مهم ترین عامل پیروزی امت، وحدت و جهاد است

شیخ جبری در سخنان خود به اهمیت انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم ترین عامل پیروزی امت، وحدت و جهادی است که امام خمینی برای آزادی فلسطین از اشغالگران بر آن تاکید کرده است.

انقلاب اسلامی، اسلام اصیل محمدی را زنده کرد

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، اسلام اصیل محمدی را زنده کرد، اشاره کرد: وحدت میان انسان ها یکی از نعمت های بزرگ خداوند است و این مسئله یکی از اهداف مهم شریعت های آسمانی و دستاورد های ارزشمند انسانی است.

شیخ جبری افزود: وحدت یک ضرورت فطری، عقلی، شرعی، سیاسی و اجتماعی است، لذا هدف انبیا و ائمه و اصلاحگران بزرگ بود.

روحانی اهل سنت لبنان تصریح کرد: انگیزه اصلی برای تحقق حکومت اسلامی که امام خمینی به آن اهمیت داد، حفظ وحدت جامعه و امت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha