جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شفیع زاده گفت: نهضت روشنگری با محوریت تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر توسط سازمان بسیج طلاب در سراسر کشور در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در ایام الله دهه فجر، گفت: برنامه های سازمان بسیج طلاب در ایام دهه فجر با محوریت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته در حال برگزاری است. ما معتقدیم توجه لازم و جدی در تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم صورت نگرفته است لذا ضرورت دارد در چهل سالگی انقلاب اسلامی به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در طول چهل شال گذشته مایه افتخار همه ایرانیان است. در همین راستا سازمان بسیج طلاب نهضت روشنگری را در سراسر کشور راه اندازی کرده است و طلاب، فضلاء و روحانیان بسیجی با حضور در پایگاه های مقاومت بسیج، مساجد، محلات، حسینیه ها، مدارس، نمازهای جمعه و جماعت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نسل جدید انقلاب می پردازند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: نهضت روشنگری که توسط طلاب و روحانیان بسیجی در سراسر کشور شروع شده است از دهه دوم بهمن تا دهه اول اسفند ادامه خواهد یافت و این موضوع به همه استان ها ابلاغ شده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی مردم ایران برای برپایی نظام ولایی، دینی و اسلامی بود، افزود: مردم هیچ وقت برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی انقلاب نکردند، اما این وظیفه نظام اسلامی است که خدمتگزار این مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیع زاده ادامه داد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت دولت باشد زیرا شایسته نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام که دیگر کشورها در حال الگو گرفتن از آن هستند، این نیست که گرفتار مسائل اقتصادی بوده و از حل مشکلات معیشتی مردم درمانده باشد لذا به نمایندگی از مردم که مطالبه بر حقی است از دولت می خواهیم همه تلاش و عزم خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار بگیرد.

وی ادامه داد: البته مردم بین این مشکلات و اهداف و آرمان های نظام اسلامی تفکیک قائل می شوند و می دانند که مسائل این چنینی ربطی به اصل انقلاب ندارد بلکه همت و عزم مسئولین را می طلبد و موید این ادعا حضور پرشور و میلیونی مردم در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی در راهپیمایی های 22 بهمن و دیگر مناسبت های ملی است که با وجود همه مشکلات حمایت قاطع خود را از نظام اسلامی و ولایت فقیه اعلام کرده اند و امسال نیز بسیار باشکوه تر از سال های قبل شاهد خلق صحنه های حماسی مردم در 22 بهمن خواهیم بود.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره به نفوذ معنوی ایران در کشورهای اسلامی، اظهار داشت: اقتدار نظامی، استقلال سیاسی، پیشرفت های علمی، اقتدار و عزت ملی و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در بین ملت ها موجب نگرانی و عصبانیت آمریکایی ها شده است و این نشان دهنده شکست سیاست های استکباری آمریکا در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت فعال طلاب خواهر و برادر در برنامه های سازمان بسیج طلاب، گفت: بیش از 1000 پایگاه بسیج در مدارس علمیه سراسر کشور فعال هستند و در حال خدمتگرازی به طلاب، اساتید و روحانیان بسیجی می باشند که در برگزاری برنامه های بصیرتی بسیج طلاب مشارکت فعالی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیع زاده افزود: بیش از 100 هزار نفر اعم از اساتید، طلاب و مبلغین از برادران و خواهران شاغل در حوزه های علمیه در سراسر کشور عضو بسیج طلاب هستند. همچنین بیش از 100 حوزه ناحیه مقاومت بسیج طلاب در مدارس علمیه سراسر کشور فعال می باشند.

وی در پایان با اشاره به ساماندهی بسیج اساتید و نخبگان در چهار استان تهران، قم، اصفهان و خراسان رضوی، گفت: اساتید و نخبگان بسیجی نقش هدایتگری سایر اعضاء و تلاش برای تحقق رهنمودهای امام و رهبری را بر عهده دارند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha