چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلاب

حوزه/حجت‌الاسلام شیروانی گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه فعالیت‌های خوبی در عرصه‌های بصیرتی، آموزشی و پژوهشی انجام داده‌اند که نویدبخش و رضایتمند است.

حجت‌الاسلام امید شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: حوزه‌های علمیه باید خود را در برابر نیازمندی‌های جمهوری اسلامی موظف دانسته که یکی از این نیازمندی‌های انقلاب، علوم انسانی که کشور بر اساس آن می‌توان مدیریت شود.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب اسلامی در سفر پر خیروبرکت وی به استان قم در سال 82 تأکید نمودند که پاسخ به نظریه‌های علمی جمهوری اسلامی وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه است.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امروز حوزه علمیه انقلابی حوزه‌ای است که بتواند پاسخگویی به نظریه‌های علمی را در اولویت جدی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام شیروانی پاسخگویی به نظریه‌های علمی در جمهوری اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی را دو وظیفه اصلی بیان کرد و عنوان کرد: انقلاب اسلامی به عالمانی دین‌شناس در بخش‌های معنویت، علمیت، بصیرت و مدیریت بیش‌ازپیش نیازمند است.

وی اظهار کرد: اگر حوزه‌های علمیه بر این چهارعنصر معنویت، علمیت، بصیرت و مدیریت خروجی خوبی داشته باشد، می‌توانیم به‌جرئت بگوییم که حوزه انقلابی موردنظر رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به‌خوبی محقق شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز  به برکت نظام جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه فعالیت‌های خوبی در عرصه‌های بصیرتی، آموزشی و پژوهشی انجام داده‌اند که نویدبخش و رضایتمند است.

وی تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها بر اصل حوزه انقلابی و انقلابی ماندن بسیار تأکید جدی داشتند که خوشبختانه در این عرصه  امروز حوزه‌های علمیه توانسته‌اند منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی را عمل نموده ولی باید این حرکت با شتاب در عرصه‌های مختلف علمی، معرفتی، بصیرتی و آموزشی انجام شود.

حجت‌الاسلام شیروانی به تبیین جایگاه ولایت‌فقیه از سوی طلاب علوم دینی بیان کرد: امروز آنچه برای جامعه اسلامی حائز اهمیت است که بتوانیم اندیشه‌های نورانی و راهگشای ولایت را در جامعه به‌خوبی تبیین نموده که امروز باید  طلاب جوان اندیشه‌های ولی‌فقیه را تفکر و تدبر نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha