جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب

حجت الاسلام کریمی وجود برخی از ضعف ها در حوزه فرهنگی را ناشی از عدم پیروی از فرمان رهبری و ولایت دانست و گفت: اگر به هشدار رهبر انقلاب در خصوص تغیر رویکرد دشمن در مباحث فرهنگی توجه می شد در جنگ فرهنگی دچار مشکل نمی شدیم.

حجت الاسلام سعید کریمی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به لزوم خودسازی انقلابی در بین مسؤولان و مردم برای تمدن سازی اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی بر این مسئله اشاره داشته اند که تا تمدن سازی اسلامی پنج مرحله وجود دارد که ما مرحله ایجاد حکومت اسلامی را پشت سر گذاشته ایم، اما هنوز مرحله شکل گیری دولت اسلامی را طی نکرده ایم.

وی افزود: اسلامی شدن دولت منوط به خودسازی مسئولان و مردم است و زمانی که مسئولانی از بین مردم در جایگاه های مختلف قرار می گیرند باید بحث خودسازی انقلابی در آنها صورت گرفته باشد تا اهداف انقلاب و شهدا را پیگیری کنند و در نظر داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر لزوم قرار دادن افرادی با اخلاق، معنویت و تقوا در رأس امور تصریح کرد: نگاه مردم به مسئولان است و اگر ببینند مسئول دچار زندگی اشرافی شده، آنان نیز به انحراف کشیده می شوند، لذا با توجه به  هجمه ای که دشمنان در سبک زندگی و جنگ نرم به راه انداخته اند نیاز است تا در این مسیر خود را به تقوای الهی تجهیز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هدف حضرت امام (ره) از انقلاب، ایجاد حکومت اسلامی به معنای کامل کلمه بود، در حالی که امروز نام اسلام را به کار می بریم، اما در برخی امور دچار ضعف هستیم و متأسفانه برخی از مسئولان در مباحث اخلاقی و فرهنگی دچار کم کاری هستند.

حجت الاسلام  کریمی، وجود برخی از ضعف ها در حوزه فرهنگی را ناشی از عدم پیروی از فرمان رهبری و ولایت دانست و گفت: اگر به هشدار رهبر انقلاب در خصوص تغیر رویکرد دشمن در مباحث فرهنگی توجه می شد در جنگ فرهنگی دچار مشکل نمی شدیم.

وی، مهم ترین نکته در بحث تمدن سازی انقلاب اسلامی و تبیین این مسئله برای نسل جوان را آسیب شناسی درونی بیان کرد و افزود: مقابله با تهاجم دشمن و تجهیز نمودن خود به اخلاق پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت (ع) در تمدن سازی انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد و البته این نکته را نیز باید گفت که انقلاب اسلامی ملت ایران صادر شده است، اما هنوز در برخی از مسئولان آن استقلال سیاسی و اقتصادی را نداریم و چشم برخی از آنان به خارج از کشور است، در حالی که باید چشم به جوانان کشور داشته باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha