پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان

حوزه/مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: حرکت انقلاب باید براساس وصیت نامه امام دنبال شود و این وصیت نامه به عنوان نقشه راه مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم میرکریمی، در نشست بصیرتی با عنوان «بازخوانی وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره)» که با حضور معاونین و کارکنان مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با اشاره به عظمت ایام الله دهه فجر، بیان کرد: اهمیت این ایام بدان جهت است که در حقیقت، نام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را زنده کرد، لذا گرامیداشت آن وظیفه شرعی ماست.

وی در ادامه وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) را ماحصل یک عمر تلاش حضرت دانست و افزود: وصیت نامه امام راحل محصول عمر شخصیتی دین شناس است که در طول عمر خود در راه کسب کمالات، تعالی روح، عرفان و مبارزه صرف کرد.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س)گرگان، بر ضرورت بازخوانی وصیت نامه امام خمینی تاکید کرد و گفت: حرکت انقلاب باید براساس وصیت نامه امام دنبال شود، چنانچه این وصیت نامه به عنوان قانون اساسی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی به بیان فرازهایی از وصیت نامه امام راحل پرداخت و خاطرنشان کرد: این وصیت نامه با حدیث ثقلین که به عنوان حجت قاطع بر جمیع بشر است، آغاز شده، زیرا پایه های انقلاب براساس قرآن و سنت شکل گرفته و راه تداوم آن نیز جز بر محور پیروی از قرآن و سیره معصومین علیهم السلام امکان پذیر نخواهد بود، لذا اگر مبنای ما قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، انقلاب به مقصد نمی رسد.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با استناد به فراز دیگری از وصیت نامه حضرت امام(ره)، اضافه کرد: کنار زدن آگاهان و مفسران حقیقی قرآن از صحنه سیاسی و اجتماعی، خارج ساختن قرآن از دستور کار بعد از حضرت امیر علیه السلام، از بین بردن آرمان مقدس قرآن یعنی حکومت اسلامی در جامعه و دور نگه داشتن مردم از کتاب و سنت؛ از جمله زمینه های انحراف به شمار می آید.

میرکریمی به بیان راهکارهای رفع عوامل انحراف پرداخت و اظهار کرد: آوردن مفسران حقیقی به صحنه سیاسی و اجتماعی، آوردن قرآن به متن زندگی مردم، حفظ حکومت دینی و دعوت مردم به انجام فرمان خدا و عمل به سنت از جمله راه هایی است که برای رهایی از انحراف باید مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر نقش انقلاب اسلامی در مشارکت اجتماعی زنان اشاره و ابراز کرد: پیرامون اهمیت حضور زنان در اجتماع همین بس که امام خمینی(ره) در تمجید از بانوانی که در راه هدف قرآن تلاش می کنند، می فرمایند: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند».

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی الزهرا(س) گرگان گفت: قرآن و احکام اسلامی اقتضای لزوم حضور زنان را در اجتماع دارد؛ موید این مطلب فعالیت های مختلف سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و نیز فعالیت های اقتصادی حضرت خدیجه(س)است.

میرکریمی با اشاره به این مطلب که امام راحل، انقلاب را تحفه الهی و هدیه غیبی می دانست، افزود: امام خمینی(ره) در وصایای خود براین نکته اشاره دارد که اگر تاییدات الهی خداوند نبود، امکان پیروزی انقلاب نبود، چنانچه مروری بر دوران قبل از انقلاب و شناخت شرایط آن زمان دلیل این کلام حضرت امام را روشن می کند که این انقلاب پیروز نمی شود مگر با تاییدات الهی.

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هم از جهت پیدایش و هم از جهت کیفیت مبارزه و هم در انگیزه قیام با همه انقلاب متفاوت است، از جهت پیدایش بدین معنا که ریشه این انقلاب قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است چنانچه وابسته به شرق و غرب نبود، به جهت کیفیت مبارزه نیز نگاه امام (ره) آگاهی بخشی و تسخیر قلوب بود نه قیام مسلحانه و به لحاظ انگیزه نیز  این انقلاب انگیزه الهی داشت.

استاد حوزه در پایان بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و تشویق و ترغیب و آگاهی بخشی مردم را از وظایف همگان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha