جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به شما نام مناسبی داده اند، زیرا هم سرباز گمنام هستید و اخلاصتان گمنام است، گفت: در این غربت اسلام و شرایطی که دوست نادان و دشمن دانا همه به جنگ دین، خدا، حق و مظلوم آمده اند، امید است جبهه شما جبهه ای باشد که حق و مظلوم را یاری کند تا مکر و حیله مشرکین خنثی گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در دیدار با سربازان گمنام امام زمان(عج) این استان، با اشاره به اینکه انسان در دنیا و آخرت دارای حیات است، اما این دو حیات با یکدیگر تفاوت دارند، اظهار کرد: حیات واقعی و جامع حیات آخرت است که باید در این حیات دنیوی کسب گردد.

وی با بیان اینکه حیات انسانی را باید کسب کرد، افزود: انسان دارای استعداد است لذا اگر بتوانیم در این عالم خودسازی کنیم، در عالم آخرت دارای حیات انسانی خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حیات انسان به عقل است، خاطر نشان کرد: انسان استعداد آن حیاتی را دارد که امانت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هیچ شیئی در نزد خدای متعال محبوب تر از عقل نیست، ادامه داد: عقل با فکر تفاوت دارد، زیرا فکر ابزار است و عقل اصل، بنابراین اگر انسانی مطیع حق باشد، حقیقت را درک و از فکر خود استفاده کند، محبوب خداست.

وی ضمن بیان اینکه نشانه عقل این است که هم واقع گراست و هم عاقبت اندیش، گفت: اگر انسانی عقلش را به فعلیت رسانَد، آنگاه حیات عقلانی پیدا می کند، در غیر این صورت عقلی که فراموش شده باشد، تنها یک استعداد است و هیچگونه نقش دیگری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: علم برای انسان حرف اول و آخر را می زند و مقدمه هر کاری، علم است؛ لذا قوت عقل در این است که همراه با علم باشد و آن کسی می تواند در هر جایی نظر عقلانی دهد که مقدمات علمی برایش روشن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه قوت حیات عقل به علم است، گفت: علم محصور در یک سی دی و کتاب، علم نیست؛ بلکه علم آن چیزی است که حقیقت حق را در یک مسئله ای روشن کند.

وی مطرح کرد: عقل اگر در مسیر درستش باشد، حقیقت را از بیراهه و خوب را از بد جدا می کند، اما اگر چنانچه علم در مسیر درستش قرار نگیرد تبدیل به بلا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر ایمان نباشد بدترین عنصر، علم خواهد بود، ادامه داد: علم توانایی ایجاد می کند اما اگر این توانایی جهت دهی نشود، همانی می شود که امروز در جهان مشاهده می کنیم که افرادی شهرها را ویران، کودکان را کشته و تا می توانند به بشریت ظلم می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ایمان به علم جهت می دهد، عنوان داشت: علمی که به آن جهت داده نشود، علم جهنی خواهد بود.

وی گفت:علمی که خدایی باشد می تواند نخبه دانشگاهی چون شهید مصطفی چمران و نخبه حوزوی چون آیت الله شهید مطهری را پرورش داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علم همراه با ایمان، تمامش نور و خیر است، همچنین علم نیازمند عمل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مردم مشکل دارند و مشکل نیز دارای راه حل است، افزود: این صحنه، صحنه آزمایش است که ما چه می کنیم، لذا مسئولان بالادستی باید به افرادی که می توانند مشکلات را حل کنند، میدان دهند.

وی ابراز داشت: متاسفانه در عمل امروز، بحث خدا مطرح نیست بلکه بحث حزب، گروه، درآمد و نفسانیت است، لذا چنین عملی به عمل شیطانی تبدیل می گردد و این عمل نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه بر مشکلات می افزاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: انسانی که عملش همراه با اخلاص باشد، به هیچ قیمتی حاضر نیست کارش را به خودش منتسب کند بلکه خدا را بانی آن می داند، لذا اگر کار غیر خدایی باشد ارزشی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه به شما نام مناسبی داده اند، زیرا هم سرباز گمنام هستید و اخلاصتان گمنام است، ادامه داد: در این غربت اسلام و شرایطی که دوست نادان و دشمن دانا همه به جنگ دین، خدا، حق و مظلوم آمده اند، امید است جبهه شما جبهه ای باشد که حق و مظلوم را یاری کند تا مکر و حیله مشرکین خنثی گردد.

وی گفت: انشاءلله به کوری چشم دشمنان، پس از چهل سال شکوهمند ازاین انقلاب، شاهد علامات ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) و تحقق آرمان همه انبیا و مستضعفین عالم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha