جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان گلستان:

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان گلستان با تاکید بر این که بانوان باید زهرایی بودن و زهرایی زندگی کردن را سیره خود قرار دهند، گفت: حضرت فاطمه(س) یگانه شخصیتی است که سوره های مختلف قرآن کریم در شان ایشان تفسیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گلستان، خانم صدیقه بهرامی در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) در جمع بانوان برگزار شد، با عنایت به تقارن ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه بیان کرد: این تقارن، اتفاق تازه ای نیست، زیرا شوق مردم در سرنگونی طاغوت و ایجاد تحول در جامعه ریشه در عشق به ائمه و حضرت زهرا سلام الله علیها دارد، بنابراین این تقارن یادآور شور فاطمی است.

 وی در ادامه با اشاره به مراتب عوالم و تاکید بر ارتقاء انسان به عوالم بالا و تقرب به منبع فیض الهی، اذعان کرد: برای دستیابی به معرفت نسبت به مبدا هستی بخش، باید از خدا استمداد جست و در استمداد از خداوند می بینیم مجموعه ای از برنامه ها و سلسه ای از انبیا و اصفیا خودش را، برای ما ارسال کرد.

معاون پژوهش حوزه  علمیه خواهران گلستان، درمان مشکلات بشر را دو میراث پیامبر(ص) یعنی قرآن و عترت دانست و توضیح داد: در مورد قرآن که چه کتاب و منبعی است، وضعیت مشخص است اما در مورد عترت پیامبر اکرم مباحث زیاد است، معرفی کردن ائمه علیهم السلام و امام علی علیه السلام به عنوان عترت رسول الله، نیاز به ذکر واسطه ها دارد؛ در مورد حضرت فاطمه(س) نیاز به این واسطه ها نیست و اهل بیت بودن ایشان نیاز به اثبات ندارد، زیرا امری بدیهی و انکارناپذیر است.

بهرامی حضرت فاطمه(س) را اعظم واسطه های تقرب به درگاه خداوند دانست و توضیح داد: ایشان اولی بر همه حجت های خداوند است، اما توسل به دخت رسول الله(ص) به این معنا نیست که خداوند به ما نزدیک تر می شود، بلکه خداوند می فرماید: «نحن ما اقرب الیک من حبل الورید؛ من از رگ گردن به شما نزدیک ترم».

وی، اشک ریختن و عزاداری ظاهری را برای شناخت حضرت فاطمه(س) کافی ندانست و افزود: فلسفه احیای این ایام فقط عزاداری نیست، بلکه باید معرفت به دست آورد تا انسان بودن را در یک ترازو و میزان واقعی قرار دهیم، خداوند می خواهد به ما نشان دهد با تمام فراز ها و فرودها می شود انسان کامل بود.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: ایام فاطمیه، محرم و صفر ویترین نیستند که خاطراتی از تاریخ بیان شود، بلکه زندگی و حقیقتی برای همراهی با امام است تا خود را در قالب الگوی منتخب شکل دهیم؛ شرکت در مجالس عزاداری آن بزرگواران را در این سیر قرار دهیم تا وجود خود را در انضمام این سیره و وجودهای مقدس کامل کنیم و بعد از وسیله به حضور و قرب برسیم.

بهرامی با تاکید بر این که بانوان طلبه باید زهرایی بودن و زهرایی زندگی کردن را سیره خود قرار دهند، ابراز کرد: حضرت فاطمه(س)ا یگانه شخصیتی است که سور مختلف قرآن کریم از جمله آل عمران، احزاب، مائده و اعظم آنها سوره مبارکه کوثر در شان حضرت تفسیر می شود.

وی، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را لازمه رسیدن به قرب الی الله دانست و اذعان کرد: حضرت زهرا(س)در تمام ابعاد انسانی از جمله اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و... کامل است و هم در الگو و نمونه بودن، امام و پیشواست.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: مهم ترین مسئله در این مسیر توجه به خطبه حضرت است که در نزد ما به یادگار مانده است و حضرت زهرا(س) ر خطبه شان این نکته را متذکر می شوند که اگر افراد به سیره ما اهل بیت رجوع کنند، باعث نظم و انتظام جامعه می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha