شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: در گذشته نگاه در مورد زنان، نگاه تحجرگرایانه بود، اما امروز نگاه به زن تغییر کرده است؛ زن با حفظ حرمت وکرامت در اجتماع حضور پیدا می کند و فعالیت های اجتماعی انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم لیلا کابوسی در جمع بانوان روستای مرزنکلاته شهرستان گرگان، ضمن گرامیداشت تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه بیان کرد: تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر فرصت خوبی است که ما ضمن بررسی اثرات انقلاب، آن را به عنوان بهره فاطمی مورد بازخوانی قرار دهیم.

وی ادامه داد: دستاوردهای فیزیکی انقلاب اسلامی و پیشرفت های آن، همواره بیان و مورد توجه قرار گرفته است اما آمار کیفی پیشرفت های انقلاب اسلامی قابل احصا نیستند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان به پیشرفت های بعد از انقلاب در ایران پرداخت و گفت: ایران در غرب آسیا یکی از افتخارات کشورهای اسلامی در خاورمیانه و به عنوان مرکز درمانی مستقل در جهان محسوب می شود که این خود، از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

کابوسی ادامه داد: قبل از انقلاب، موازنه دو قدرت را داشتیم، تفکر غرب گرایی یعنی جریان تفکر لیبرالیستی، سکولاریستی و برخاسته از اومانیسم و یک تفکر شرق گرایانه نه شرق جغرافیایی، بلکه تفکر برخاسته از کمونیسم مارکسیست بود و در یک جمله که دین در حکومت نقشی نداشت.

وی، انقلاب اسلامی را یک جریان مدعی مدافع حق با مظلوم دانست و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری بر حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد و پیرامون جایگاه بانوان بعد از انقلاب اسلامی عرضه داشت: در گذشته نگاه در مورد زنان، نگاه تحجرگرایانه بود، اما امروز نگاه به زن تغییر کرده است؛ زن با حفظ حرمت وکرامت در اجتماع حضور پیدا می کند و فعالیت های اجتماعی انجام می دهد.

مبلّغ حوزه در مورد شخصیت گرانقدر حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: همان طورکه حضرت فاطمه زهرا(س) کنار حضرت علی(ع) فعالیت می کردند و بانویی باایمان و مادری فداکار وآگاه به وقایع زمان بودند، بعد از انقلاب نیز زنان با الگوگیری از ایشان، وارد فعالیت های سیاسی و اجتماعی شده و در امنیت کامل فعالیت های خود را انجام می دادند.

کابوسی ادامه داد: دشمنی دشمنان امروز با ما به خاطر موشک های ما نیست بلکه به خاطر اهمیت انقلاب اسلامی و نقش راهبردی ایران در بین کشورهای منطقه است.

وی در پایان متذکر شد: آنچه به انقلاب ما ارزش می دهد، تفکرات مقابله با ظلم است و وظیفه ما در این راستا، حفظ ارزش ها، نگه داری مکتب، انقلاب، حفظ حریم خانواده و رهایی از یوغ تفکرات شرق گرایانه و غرب گرایانه که امام راحل به ما ارائه دادند، است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha