جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در بعلبک

حوزه/ مرکز امام فرهنگی امام خمینی در شهر بعلبک لبنان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، کنفرانسی فرهنگی سیاسی برگزار کرد که در آن محمد جلال فیروز نیا سفیر ایران در لبنان، شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله، الیاس رحال اسقف کاتولیک و شخصیت های دینی، سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مرکز فرهنگی امام خمینی در شهر بعلبک لبنان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، کنفرانسی فرهنگی سیاسی برگزار کرد که در آن محمد جلال فیروز نیا سفیر ایران در لبنان، شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله، الیاس رحال اسقف کاتولیک، شیخ سهیل عوده مدیر مرکز امام خمینی و شخصیت های دینی، سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

احمد ریا مسئول رسانه ای حزب الله در آغاز مراسم به سیره امام خمینی و موضع گیری ایشان در عرصه داخلی ایران و جهان اشاره کرد.

انقلاب اسلامی ایران در در صدر انقلاب هایی است که در قرن بیستم رخ داد

محمد جلال فروزنیا سفیر ایران در لبنان گفت: ما از سخنان سید حسن نصر الله حمایت می کنیم و آماده گسترش روابط با لبنان در تمامی زمینه ها و حمایت از ارتش و مقاومت هستیم.

وی اشاره کرد: انقلاب اسلامی ایران در در صدر انقلاب هایی است که در قرن بیستم رخ داد و این انقلاب آثار بسیار با اهمیتی در سطح داخلی کشور، منطقه و بین الملل به جا گذاشت.

فیروز نیا تصریح کرد: علی رغم تلاش های نا امیدانه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و نابودی آن، این انقلاب پیشرفت و دستاوردها و پیروزی های زیادی در سطح داخلی و بین المللی کسب کرده است.

سفیر ایران افزود: پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته بسیار شگفت انگیز است که این به خاطر رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای است.

شیخ یزبک:  امام خمینی فقیه، عالم به زمان خود، مرجع عالیقدر و فیلسوف بود

شیخ یزبک در سخنان خود گفت: امام خمینی، فقیه، عالم به زمان خود، مرجع عالیقدر، فیلسوف، عارف صاحب نظریات و سلکوک انسانی و اخلاقی و الگوی تقوایی در زندگی شخصی، عمومی و انقلابی بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی بر سه بعد عقلانی، معنوی و اجتماعی تاکید داشتند، گفت: می توان برنامه امام را در امور زیر خلاصه کرد؛ آزادی ملت، استقلال، حاکمیت، نابودی فتنه هایی که ملت را از هم می پاشد، توجه به مسائل جهانی، حفظ انقلاب و حمایت از آن است.

امام خمینی ریشه تمامی مشکلات را سلطه آمریکا می دانست

شیخ یزبک تصریح کرد: امام خمینی تاکید داشتند که سلطه آمریکا ریشه تمامی مشکلات و مصیبت های ملت های مستضعف است و مشکل جهان اسلام به ویژه فلسطین به خاطر آمریکا و اسرائیل می باشد.

در پایان نمایشگاه دستاورد های علمی ایران و مؤلفات امام خمینی افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha