پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در جبل عامل

حوزه/ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حزب الله با همکاری اتحادیه شهرداری های جبل عامل و بنت جبیل نمایشگاهی فرهنگی با عنوان "شکر و وفا" برپا کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حزب الله با همکاری اتحادیه شهرداری های جبل عامل و بنت جبیل نمایشگاهی فرهنگی با عنوان "شکر و وفا" برپا کرد.

در این مراسم محمد جواد فیروز نیا سفیر ایران در لبنان، محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت، شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور، احد صفی الدین مسئول منطقه جنوب در حزب الله، علی الزین رئیس شهرداری جبل عامل، عطا الله شعیتو رئیس شهرداری بنت جبیل و تعدادی از روحانیون، شخصیت های فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای و جمعی از مردم حضور داشتند.

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود لبنان آغاز شد.

علی الزین رئیس شهرداری جبل عامل در آغاز مراسم گفت: 40 سال از انقلاب ایران می گذرد و هر سال ایران نمونه موفقی از ارزش ها و فضایل اخلاقی ارائه می دهد و به پیشرفت نظامی و سیاسی در سطح جهان دست می یابد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر ملت های ما تأثیر گذاشت و این تأثیر از طریق تجربه مقاومت که توانست اشغالگران صهیونیستی را بیرون براند، خود را نشان داد و فلسطین را زنده کرده و در سوریه و عراق در مقابل تروریسم ایستاد.

الزین در پایان تاکید کرد: ما برای تداوم مسیر به رهبری سید حسن نصر الله با آیت الله خامنه ای هم پیمان هستیم و از مردم لبنان دعوت می کنیم برای آشنایی با جمهوری اسلامی و بهره مندی از انقلاب از این نمایشگاه بازدید کنند.

فیروز نیا: انقلاب اسلامی از مهمترین انقلاب تاریخ معاصر اسلامی است

محمد جواد فیروز نیا سفیر ایران در لبنان در سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی از مهمترین و بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر اسلامی است که آمریکا را از کشور بیرون راند و برای آینده خود تعیین سرنوشت کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران خواهان جنگ نبوده و نخواهد بود، امّا برای مقابله با توطئه های آمریکا مصمم است و توانسته این تحریم ها و تهدید ها را به موفقیت و دستاورد تبدیل کند.

فیروز نیا اشاره کرد: انقلاب اسلامی افتخار می کند که مسئله فلسطین را در مورد تاکید قرار داده است و ما اطمینان داریم مقاومت فلسطین در نهایت به نابودی اشغالگران اسرائیلی و آزادی فلسطین خواهد شد.

رعد: امام موسی صدر پیروزی انقلاب اسلامی را رؤیای انبیا می دانست

محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت گفت: انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود به مرحله رشد تمدنی رسیده و در سطح تمدن و ارزش های انسانی به الگویی برای بشریت در جهان معاصر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در لحظه های زندگی بشریت زندگی و روح جدیدی بر می انگیزد و علی رغم چالش ها و مانع تراشی ها بر پیشرفت خود افزوده است، گفت: امام موسی صدر پیروزی انقلاب اسلامی را رؤیای انبیا می دانست.

رعد اشاره کرد: انقلاب اسلامی زمینه را برای حضور امت در تمامی میادین و مبارزه با چالش ها فراهم کرد و در برنامه خود به حق و عدالت پایبند بوده است.

رئیس فراکسیون مقاومت تصریح کرد: زمانی که مرد بزرگی مثل امام خمینی با این دیدگاه، عزم و اراده تحولی راهبردی در سطح جهان بوجود می آورد و یک الگوی فکری، تمدنی، سیاسی و مبارزه با چالش ها ارائه می دهد، نمی توانیم در برابرش کرنش نکنیم و احترام نگذاریم.

شایان ذکر است که این نمایشگاه برای تأکید بر وفاداری ملت مقاومت به جمهوری اسلامی و ملت ایران است که در آن دستاورد های ایران، فیلم و مستند در مورد ایران به نمایش گذاشته می شود و مسابقه، نشست گفتگویی و بررسی زوایای اوضاع ایران بعد از انقلاب برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha