پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تقدم ارزش‌های معنوی بر اصول مادی در راستای تربیت فرزندان همواره توسط حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام، مورد توجه جدی بوده و به این مسئله اهتمام داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)،‌گفت: بهترین خانواده از ابتدای خلقت تا قیامت، خانواده آسمانی حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام است، چراکه بنا به گفته این دو زوج آسمانی، هرکدامشان بهترین یاور درراه طاعت الهی برای همدیگر بودند و خداوند نیز برکات خاص خودشان را به این خانواده عطا نمودند.

وی با بیان این که و طراز معرفتی و معنوی این خانواده به‌هیچ‌وجه با خانواده‌های دیگر قابل قیاس نیست، افزود: جمله «فداها ابوها» مختص به این بانوی دوعالم است و «ام‌ابیها» بودن نیز در شأن و منزلت این بانو و نشان‌دهنده جایگاه عظیم حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ارکان و اصول تربیتی بهترین خانواده خلقت بر اصول خاصی استوار است و امروزه نیز دشمنان تمام تلاش خود را در راستای متلاشی شدن نهاد خانواده به کار گرفته‌اند تا خانواده‌های اسلامی نتوانند از این خانواده آسمانی الگوگیری نمایند.

وی تأکید کرد: ارزش های اسلامی در خانواده حضرت علی علیه السلام نقش تعیین‌کننده داشته است؛ توجه به اصل معنویت و اهتمام به‌سلامت روحی و روانی و تغذیه معنوی در کنار تغذیه جسمی فرزندان در راستای تربیت صحیح امری مهم در سبک زندگی این خانواده می‌باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اصل تقدم ارزش‌های معنوی بر اصول مادی در راستای تربیت فرزندان همواره توسط حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام، مورد توجه جدی بوده و به این مسئله اهتمام داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان در ادامه گفت: در خدمت خانواده بودن و اکرام و احترام به خانواده از اصول دیگر این والدین آسمانی بود. رسالت تربیت فرزند، خانه‌داری، همسرداری، مادری کردن برای فرزندان و حفظ قداست خانه‌داری نیز همواره در این خانواده مورد اهتمام جدی بود.

وی خاطرنشان کرد: همواره حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام بیشترین سهم را به‌عنوان والدین در تربیت فرزندان خود داشته‌اند، درحالی‌که متأسفانه امروزه والدین کمترین سهم را در تربیت فرزند دارند؛ بعضی از فرزندان با فضای مجازی مشغول شده وعده‌ای دیگر نیز در مهدکودک‌ها تربیت می‌شوند و غفلت والدین از تربیت فرزندان و فضای مجازی، بزرگ‌ترین تهدید برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: توجه جدی به ارکان تربیت از بدو تولد فرزندان امری بسیار مهم است و حضرت علی و حضرت زهرا علیهاالسلام با به‌کارگیری اصول تربیتی، بهترین فرزندان عالم خلقت را به جامعه تحویل دادند. امروز هم مصادیق بارز فرزندان صالح شهدای جوانی هستند که والدین آن‌ها با به‌کارگیری اصول تربیتی توانستند چنین فرزندانی را تحویل جامعه بدهند؛ اگرچه والدین آن‌ها گاهی از تحصیلات عالیه نیز برخوردار نبودند وعده‌ای نیز اصلاً سواد نداشتند، اما با رعایت تعالیم قرآنی و به‌کارگیری توصیه‌های اهل‌بیت(ع) توانستند فرزندانی بسیار معنوی را تربیت نمایند.

وی در پایان گفت: با توکل به خداوند و توسل به اهل‌بیت(ع)، انسان می‌تواند مسیر سعادت را طی نماید و والدین نیز باید تلاش کنند با به‌کارگیری اصول تربیتی صحیح و الگو گیری از این خانواده آسمانی، فرزندانی صالح تربیت نمایند که در خدمت دین و مکتب اسلام باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha