پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سفیر اسپانیا در حرم حضرت عباس(ع)

حوزه/ "خوان خوزه اسکوبار" سفیر اسپانیا در عراق به زیارت حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) مشرف شد و با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت آستان مقدس عباسی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "خوان خوزه اسکوبار" سفیر اسپانیا در عراق به زیارت حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) مشرف شد و با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت آستان مقدس عباسی دیدار و گفتگو کرد.

سفیر اسپانیا گفت: شهر کربلا الگویی برای تمامی عراقی هاست و من از حضور در این شهر بسیار خوشبخت هستم.

وی افزود: آیت الله سیستانی نقش بزرگی در حفظ وحدت عراق و ملت آن دارد و توصیه های سیاسی ایشان آینده درخشانی برای عراق تحقق می بخشد.

سفیر اسپانیا تصریح کرد: اسپانیا در بر بیرون راندن گروهک های تروریستی داعش مشارکت داشته و امیدواریم رابطه اقتصادی محکمی با عراق داشته باشیم و این امکان وجود دارد که شرکت های خود را به کربلا بیاوریم.

آیت الله سیستانی نقش مهمی در تشویق مردم برای مبارزه با داعش داشتند

سید صافی اشاره کرد: کربلا نه تنها نزد شیعه بلکه نزد عموم مسلمانان به عنوانی یک مرکز اسلامی مهم به شمار می رود و تاریخ آن بیش از 1420 سال است و این مکان با شهادت امام حسین و حضرت ابا الفضل العباس (علیهما السلام) قداست پیدا کرد و مردم در آن ساکن شدند، امّا به دلایل اوضاع سیاسی کشور به آن توجهی نشده است و امیدواریم که در روز های آینده به جایگاه خود بازگردد.

وی افزود: عراق علاقه مند است با کشور هایی که موضع منفی در قبال عراق نداشتند، ارتباط برقرار کند، امّا متأسفانه رسانه مشکلات تروریستی عراق را بسیار بزرگ جلوه داده است و منجر به شکاف میان عراق و کشورهای جهان شده و بسیار از شخصیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان از سفر به عراق هراس دارند.

تولیت آستان مقدس عباسی تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی نقش مهمی در تشویق مردم برای مبارزه با گروهک های تروریستی داعش داشتند و توانسته کشور را در برابر شرارت آنان حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha