جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه /حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت:براساس آیات قرآن کریم ۱۰ خانواده برتر از میان انبیا وجود دارد که هر یک شاخصه ای داشته اند، لذا الگوگیری از این خصایص برما فرض است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، صبح امروز در جمع بانوان خمینی شهر، اظهار کرد: بر خلاف این که برخی می گویند خداوند بین زن و مرد فرق گذاشته است، آیه ۳۵سوره احزاب خداوند ده مورد را برشمرده که بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد .

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه خداوند برای زن ارزش زیادی قائل شده است، ادامه داد: اسلام به زن بها و قیمت داد تا جایی که رسول خدا(ص) بر حضرت زهرا (س) سلام و درود می فرستاد.

وی با اشاره به خصوصیات ده خانواده از انبیای الهی به  منظور الگو گیری از  زندگی آنها تصریح کرد: اولین خانواده آدم و حوا بودند و از صفات شاخص این خانواده توبه بود که وقتی خطایی می کردند، استغفار می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، دومین خانواده را حضرت ابراهیم(ع) و هاجر دانست که بهترین خصیصه آنها اقامه نماز است، گفت: خانواده سوم حضرت یعقوب(ع) است که مظهر امید وانتظارند یعقوب ۳۰ سال در فراق یوسف صبر کرد وکاش خانواده ها صبوری را از آموزه های انبیا و اولیا بیاموزند.

وی به چهارمین خانواده که حضرت شعیب(ع) بود اشاره و بیان کرد: دختران حضرت شعیب(ع) از حیا و عفت برخوردار بودند و آن حضرت دختر خود را به عقدحضرت موسی علیه السلام در آورد.

این استاد حوزه به حضرت زکریا(ع) اشاره کرد که خانواده سخاوتمندی بودند و خانواده سلیمان که به شکرگزاری معروفند و  ابراز کرد: هفتمین خانواده حضرت یوسف(ع) است که مظهر تقوا و خویشتن داری است؛ خانواده حضرت مریم(س) هشتمین خانواده است که محور زندگیشان خدا بود و اوتنها زنی است که خداوند او را پاکیزه از هر آلودگ قرار داد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: بهترین خانواده والگوی تمام خانواده ها حضرت زهرا سلام الله علیها است که سوره هل اتی در شان ایشان نازل شد و مظهر عدالت، تقوی و خلاصه تمام خوبی ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان خاطر نشان کرد : طبق سخن خداوند هر کس که تقوای الهی پیشه کند نزد خداوند محبوب است و تفاوتی از این منظر بین زن و مرد نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha