جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه ۴ روزه مربیگری قرآن در حوزه استان، گفت: برگزاری دوره مربیگری قرآن برکات زیادی در بین مدارس علمیه استان به دنبال داشته است.

 حجت الاسلام مهدی محمدی فر درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 155 سوره مبارکه انعام که می فرماید:« وَ هَذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» و این(قرآن) کتابی است که ما با برکت و خیر بسیار فرستادیم، از آن پیروی کنید و پرهیزکار شوید، شاید مشمول مرحمت خدا گردید.،گفت: تلاش برای ایجاد فضای قرآنی در بین طلاب مدارس علمیه از جمله برنامه های مستمر معاونت تهذیب می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به حدیث از امیرالمومنین(ع) علی علیه السلام : انّ النّبی صلی الله علیه و آله قال: خیارکم من تعلّم القرآن و علّمه.» امیرالمؤمنین(ع) روایت کرده است که پیامبر خدا(ص) فرمود: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد، افزود: نتیجه تربیت مربیان قرآنی در مدارس علمیه موجب رشد افقهای معنوی و رویکرد قرآن محوری در بین طلاب خواهد بود.

 حجت الاسلام محمدی فر با بیان اینکه امید است با توجه به این ظرفیت و برنامه قرآنی مصوب استان و ابلاغ شده به مدارس علمیه مشکل قرآنی مدارس علمیه استان حل شود، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به پشتوانه و دغدغه مدیر محترم استان و ظرفیت های قرآنی استان کرمانشاه از جمله قطبهای قرآنی کشور گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه 4 روزه مربیگری قرآن توسط روحانی حافظ کل قرآن، در حوزه استان، اظهار داشت: برگزاری دوره مربیگری قرآن برکات چشمگیری در بین مدارس علمیه استان بدنبال داشته است.

حجت الاسلام محمدی فر با بیان اینکه استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت های مختلف آموزشی و تسهیل برپایی کارگاه های پرورش نخبگان قرآنی مهیاست، گفت: خوشبختانه دوره تربیت مربیگری قرآن با توجه به پربار بودن مباحث محتوایی توسط اساتید فن، مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره به جز طلاب بومی استان، از سایر مدارس علمیه استان های همجوار( ایلام،لرستان و کردستان) حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha