جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح سراج منیر

حوزه/ طرح تربیتی «سراج منیر» به همت معاونت آموزش حوزه علمیه گیلان با موضوع «ارتباط و آموزش تربیت محور نوجوانان فعال در مجموعه های فرهنگی استان»، به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری حوزه» در گیلان؛ طرح تربیتی «سراج منیر» به همت معاونت آموزش حوزه علمیه گیلان و با موضوع ارتباط و آموزش تربیت محور نوجوانان فعال در مجموعه های فرهنگی استان به زودی اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدرضا صابرپور معاون حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار حوزه با اشاره به نقش مهم حوزه و روحانیت در ارتباط با مجموعه های فعال فرهنگی و مذهبی گفت: حوزه علمیه می تواند با برنامه ریزی و ارتباط قوی و مستمر با مجموعه های فرهنگی فعال، نسبت به آموزش مهارت های تربیتی و دینی نیروهای دلسوز اقدام کند و از این طریق زمینه اثر بخشی هرچه بیشتر اقدامات خودجوش و آتش به اختیار فرهنگی را فراهم سازد.

وی افزود: معاونت آموزش حوزه علمیه گیلان در همین راستا و با دعوت از عده ای از دوستان خوش فکر و دلسوز، با برگزاری بیش از 15 جلسه نشست هم اندیشی در طول سه ماه اخیر، طرح «سراج منیر» را تدوین کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان ادامه داد: «سراج منیر» در صدد است تا با برقراری یک ارتباط دو سویه و سازماندهی شده مابین حوزه علمیه و مجموعه های فعال فرهنگی-مذهبی، فضایی را فراهم آورد که منجر به افزایش اثربخشی نیروهای دلسوز و خودجوش در این عرصه ها گردد.

حجت الاسلام صابرپور با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی «سراج منیر» در ماه گذشته، خاطرنشان کرد: این گردهمایی به میزبانی حوزه علمیه گیلان و با حضور 17 مجموعه از فعالان فرهنگی-مذهبی استان برگزار شد و حاضرین در آن به تبادل نظرات و ارائه پیشنهادات سازنده جهت هم افزایی و رشد فضای تربیتی در برنامه ها پرداختند.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان در پایان گفت: برنامه آتی این طرح، برگزاری اردوی 2 روزه در روزهای 10و11 اسفند ماه و با حضور 50 نفر از نخبگان عضو در مجموعه های فرهنگی استان است که اجرای جلسات و کارگاه های تربیتی، مهارتی و آموزشی در یک محیط صمیمی و شاد اردویی از جمله برنامه های آن می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پناهی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    دخترای من در این طرح شرکت کردند وتاثیر خیلی خوبی روی پوشش ورفتار اونها گذاشته .ممنون از زحمتی که میکشید