جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی - جامعةالمصطفی

حجت الاسلام والمسلمین عباسی زبان فارسی را زنده ترین زبان کلاسیک جهان دانست و گفت: زبان فارسی حامل فرهنگ و دریچه ای برای ورود به دنیایی از معارف است؛ این زبان بعد از اسلام با فرهنگ دینی و اسلامی در هم آمیخته، در خدمت معارف ناب الهی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در آئین افتتاح کتابخانه و نمازخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی، ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که جامعة المصطفی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: این انقلاب پس از عبور از گردنه های مختلف و مسیرهای خطرناک، امروز به چنان بالندگی رسیده که در دنیا نورفشانی می کند.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: جامعة المصطفی و مجموعه های آموزشی و پژوهشی مرتبط با آن در سراسر جهان، نقطه عطفی را در تاریخ معاصر جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی ایجاد نموده اند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه از دیرباز توجه ویژه ای به عرصه های بین المللی داشته اند، خاطرنشان کرد: کمیت و کیفیتی که امروز در جامعةالمصطفی شاهد هستیم، هیچگاه در تاریخ حوزوه های علمیه مشاهده نشده است؛ این مهم به برکت انقلاب اسلامی است.

وی به اقتضائات استقبال از ملیت ها، زبان ها و فرهنگ های مختلف اشاره نمود و خاطرنشان کرد: آشنایی با زبان آموزشی یک مجموعه، از پیش نیازهای مهم است؛ این امر از ابتدای شکل گیری جامعةالمصطفی و اسلاف المصطفی در قالب دوره تمهیدی و دوره ورودی در نظر گرفته شده بود که در طی این چهار دهه فراز و فرودهای مختلفی را به خود دیده، تجربه های مختلفی را کسب نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: تجربه های متراکم امروز در مرکز آموزش زبان و معارف جامعة المصطفی، محصول چهار دهه تجربه اندوزی اساتید، مدیران و کارشناسان این حوزه است.

رئیس جامعةالمصطفی ابراز داشت: تمام مراکز بین المللی بخش ویژه ای را بر اساس سطوح مختلف تحصیلی مدنظر قرار داده، انواعی از آموزش زبان را با استانداردهای تخصصی و مطابق با نیازها طراحی و ارائه می کنند.

وی با تأکید بر این که زبان فارسی نیازمند استاندارد سازی ها و تعریف مقاطع و دوره هاست، تصریح کرد: جامعةالمصطفی یکی از مهمترین مراکز آموزش زبان فارسی در جهان است که از لحاظ کمیت و کیفیت، نمی توان نظیری برای آن پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: زبان فارسی، یکی از چهار زبان کلاسیک جهان شناخته می شود؛ زبان فارسی به عنوان زبان کهن از ادبیاتی غنی و تجربه طولانی تاریخی برخوردار است.

رئیس جامعةالمصطفی زبان فارسی را زنده ترین زبان کلاسیک جهان دانست و ابراز داشت: زبان فارسی حامل فرهنگ و دریچه ای برای ورود به دنیایی از معارف است؛ این زبان بعد از اسلام با فرهنگ دینی و اسلامی در هم آمیخته، در خدمت معارف ناب الهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که بعد از انقلاب اسلامی، زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب نیز شناخته می شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که موجبات افتخار تمام پیروان الهی را فراهم نموده، زبان فارسی را به عنوان دومین زبان ورود به دنیای آموزش های اسلامی، بازتولید نموده است.

وی به تاسیس و راه اندازی بیش از 400 رشته و گرایش در جامعةالمصطفی اشاره نمود و اظهار داشت:  زبان فارسی به عنوان پیش نیاز آموزشی جامعةالمصطفی، در دنیای اسلام به عنوان زبان شناخته شده ای مطرح بود؛ ولی از دو قرن پیش، با نفوذ استعمار این زبان با هجمه هایی روبرو و در منطقه شبه قاره، زبان انگلیسی جایگزین آن شد.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که شبه قاره آثار و شعرای فروانی را در حوزه زبان و ادبیات فارسی تربیت نموده است، اظهار داشت: تا دو قرن پیش زبان فارسی به عنوان زبان رسمی بسیاری از مناطق اسلامی شناخته می شد.

وی در ادامه با اشاره به این که مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، سبک، شیوه و اسلوب خاص خود را در ارائه مباحث آموزشی دنبال می کند؛ تصریح کرد: تدوین تولیدات پژوهشی اعم از کتاب های نو با روش ها و بر اساس نیازهای جدید، از مهمترین هدفگذاری هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان به ملزومات صفِ محوری در جامعة المصطفی نیز اشاره نمود و یادآور شد: صف محوری باید بتواند  فکر، اندیشه و سبک خاصی را برای استفاده دیگران تولید و تجربه های اموزشی را به درستی ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha