سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جامعه المصطفی

حوزه/ کتابخانه و نمازخانه جدید مرکز زبان و معارف اسلامی المصطفی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»،، کتابخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی در مساحتی بالغ بر 200 متر مربع و نمازخانه جدید این مرکز نیز در محیطی با بیش از 300 متر مربع با حضور طلاب، دانش پژوهان و اساتید مرکز زبان و معارف اسلامی المصطفی افتتاح شد.

حجت الاسلام کارگر در ابتدای مراسم افتتاح کتابخانه و نمازخانه جدید جامعةالمصطفی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، به حضور سه ساله خود در مدرسه المهدی(عج) اشاره نمود و ابراز داشت: همواره قدردان تمام کسانی هستیم که با زحمات و تلاش های خود مقدمات ترقی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و تربیتی دانش پژوهان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی را فراهم نموده اند.

رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی با بیان این که هم اکنون مرکز آموزش زبان و معارف المصطفی در بی سابقه ترین سال سه دهه فعالیت خود حضور دارد، اظهار داشت: ساماندهی بالغ بر 970 طلبه و دانش پژوه و توجه به مباحث آموزش زبان فارسی و معاف اسلامی ایشان از مهمترین هدفگذاری های مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی است

وی به فرایند تدوین، آماده سازی و بازخوردگیری 4 کتاب آموزشی جدید اشاره نمود و ابراز داشت: با توجه به فضای محدود این مرکز و نیز شور و شوق مثال زدنی دانش پژوهان برای حضور و تحصیل در شهر مقدس قم و همجواری با حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها، این مرکز با مشارکت خیرین ساختمانی در مجاورت مجموعه اجاره نموده بود که در اوضاع اقتصادی جدید با افزایش اجاره بها، امکان اجاره مجدد آن مقدور نبود که پس از بررسی های صورت گرفته، ضمن توجه به مرمت بخش زیر زمین مرکز، با مشارکت خیرین تامین و ساختمانی دیگری با مشارکت خیرین محترم در جوار مدرسه و با قیمت یک چهارم اجاره بهای پیشین فراهم و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به این که تمام این اقدامات در راستای کاهش هزینه کردها و اجاره بها، صورت گرفته، اظهار داشت: از تمام کسانی که در آماده سازی فضای معنوی و مناسب برای طلاب و دانش پژوهان جدیدالورود جامعة المصطفی کوشا هستند، تشکر و قدردانی می کنیم.

گفتنی است؛ در بخش دوم این مراسم سه نفر از اساتید، کارکنان و دانش پژوهان مجموعه نظرات و دیدگاه های خود را در رابطه با دغدغه ها و ملزومات فعالیت آموزشی در حوزه زبان و معارف اسلامی ارائه نمودند.

حجت الاسلام شعبانی از اساتید گروه زبان فارسی، به نمایندگی از اساتید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی، به طرح تحول نظام آموزشی جامعةالمصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: طرح تحول آموزشی به عنوان اساس فعالیت های آموزشی، نیازمند تسریع در روند ابلاغ است، تا بتوانیم هرچه سریعتر از این مهم در پیش برد اهداف کمال استفاده را داشته باشیم.

وی گستره آئین نامه ها را از مسائل پیش روی فعالیت های آموزشی عنوان کرد و ابراز داشت: آئین نامه ها عموماً نیمه دانشگاهی و نیمه حوزوی هستند که فقدان توجه به بومی سازی این ائین نامه ها مشکلاتی را پیش روی اساتید و طلاب ایجاد نموده است؛ امیدواریم بتوانیم آئین نامه بومی منطبق با ضوابط و ظرفیت های مرکز آموزش زبان ترسیم و ارائه نماییم.

حجت الاسلام شعبانی بر لزوم توجه به ظرایف صف محوری تأکید نمود و خاطرنشان کرد: مرکز آموزش زبان و معارف به عنوان نخستین گام آموزشی المصطفی، باید برنامه های تخصصی خاصی را مورد توجه قرار دهد؛ لازم است تا کمیته های تخصصی برای این موضوع فعال و بنیه های فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و اقتضائات سرزمینی دانش پژوهان مورد توجه قرار گیرد.

آقای عباسی به نمایندگی از کارکنان و یکی از دانش پژوهان به نمایندگی از طلاب و دانش پژوهان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی دغدغه ها، نیازها، مشکلات و ملزومات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را مورد توجه قرار دادند.

رونمایی از دو کتاب آموزش زبان فارسی

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم، از دو کتاب آموزشی جدید زبان فارسی که به همت جمعی از اساتید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی تدوین شده بود، رونمایی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha