سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست علمی

حوزه/ حجت الاسلام امین دین، آشنائی با زبان عربی را در صدر ضرورت های فعالیت در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: چنانچه طلبه‌ای فاضل و عالم به هر یک از زبان‌ها مسلط باشد عرصه‌های بسیار وسیعی برای فعالیت بین‌المللی در پیش رو دارد که به جرأت می‌توان گفت تمام وقت او را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از شیراز، حجت الاسلام محمد صادق امین‌دین، ظهر امروز در نشست علمی با عنوان «ضرورت آموزش زبان‌ و عرصه‌های متنوع ترویج شیعه در بین‌الملل» که با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه فارس و مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز برگزار شد، با اشاره به تبیین ضرورت آموزش زبان‌ عربی، اظهار داشت: آشنائی با زبان عربی از امور مهم و در صدر نیاز‌های ضروری برای فعالیت در عرصه بین‌الملل است.

مسئول فرق، ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: در کشور‌های اروپائی به دلائل مختلف از جمله وجود مخاطبان عرب زبان، انتظار از یک روحانی مسلمان و متون غنی اسلامی، ضروری است که طلاب مسلط به زبان عربی باشند.

وی تصریح کرد: امروز آموزش زبان‌های اردو، فرانسوی، اسپانیولی و ... توسط طلاب برای برقراری ارتباط و تبلیغ و ترویج اسلام ناب جهت خیل عظیم مخاطبان در سطح بین‌الملل لازم و ضروری است. 

حجت الاسلام امین ‌دین در ادامه در توضیح برخی از این موارد خاطرنشان کرد: با توجه به خیل گسترده‌ای از مخاطبان اردو زبان در سراسر جهان که در حدود دو میلیارد نفر از جهان را تشکیل می‌دهد ضروری است، از این رو باید عدّه‌ای از طلاب علاقه‌مند در این عرصه وارد شوند تا نسبت به نشر معارف ناب شیعه بتوانند اقدام کنند.

وی با ارائه آمار تقریبی جمعیت مخاطبین فرانسوی، اسپانیولی، چینی، روسی زبان و ... در جهان، تاکید کرد: چنانچه طلبه‌ای فاضل و عالم به علوم دینی باشد که به هر یک از این زبان‌ها مسلط باشد عرصه‌های بسیار وسیعی برای فعالیت بین‌المللی در پیش رو دارد که به جرأت می‌توان گفت تمام وقت ایشان را خواهد گرفت و در بسیاری از مراکز در عرصه بین‌الملل امکان حضور و فعالیت خواهد یافت.

گفتنی است، مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز مطابق برنامه زمان‌بندی، طلاب را در سه سال اول ورود به حوزه، با زبان عربی و در سه سال بعد با زبان انگلیسی آشنا می‌ کند و این مسئله برای همه طلاب مدرسه و با استفاده از اساتید مجرّب حوزه و دانشگاه در کنار سایر دروس متداول حوزه، به صورت مستمر صورت می‌ گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha