سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۵۰ مسجد در استان گفت: بیش از ۲۲۰ طلبه در چهار رشته تخصصی در یزد مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، صبح امروز در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی، مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه کشور و کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد با اشاره به فعالیت 12 مدرسه علمیه در سطح استان یزد اظهار داشت: در این مدارس 1200 طلبه مشغول به تحصیل هستند و در کنار آنها نیز 300 طلبه غیررسمی در سطح استان یزد داریم.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه بیش از 220 نفر در چهار رشته تخصصی فعالیت دارند تصریح کرد: در رشته تخصصی امامت 47 نفر، رشته تخصصی حقوق 106 نفر، رشته تخصصی تفسیر در دوره اول و دوم 11 و 39 نفر و همچنین در رشته تخصصی مهدویت 18 نفر در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد معممین استان یزد را 120 نفر عنوان و خاطر نشان کرد: در کل استان یزد 2 هزار و 400 طلبه هستند که این تعداد با روحانیون و مبلغین است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به تعداد فعالان در مدارس علمیه استان یزد اشاره و اذعان کرد: کادر مدارس علمیه استان یزد 42 نفر، 12 مدیر، 12 معاون آموزش،6 معاون تبلیغ، 6 نفر معاون اجرایی و یک نفر هم کارشناس آموزش و همچنین 108 نفر استاد در مدارس علمیه استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه با بیان اینکه در استان 2 هزار و 285 مسجد داریم گفت: از این تعداد مساجد، 1252 مسجد در یزد فعال است.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله حوزه های علمیه گفت: در این زمینه حوزه علمیه استان آمارهای مورد نیاز را احصا کرده و دنبال ارائه برنامه ای در این راستا است.

مدرس حوزه علمیه یزد با بیان اینکه ما در استان چهار محوریت مسجد، آموزش و پرورش، فضای مجازی و کادر مدیریت و مراکز حوزوی را برای برنامه پنج ساله حوزه در نظر گرفته گرفتیم تصریح کرد: ما باید برای برنامه پنج سال آینده استان یزد به شکلی برنامه ریزی کنیم که تاثیرگذار و اثر بخش باشد و به اهدافی که برای سال 1414 داریم نزدیک شویم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha