جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم طلاب و روحانیان را ادامه دهنده راه پیامبران و ائمه معصومین(ع) در جامعه امروز می دانند، گفت: اخلاق، رفتار و اعمال یک طلبه و روحانی با مردم باید به گونه باشد تا مردم جذب دین شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه تلبس حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به اهمیت مسأله تلبس در حوزه علمیه، گفت: شرکت در کارگاه تلبس برای طلاب علاقه مند به پوشیدن لباس روحانیت ضروری و الزامی است.

وی در ادامه با بیان این که تلبس طلاب حوزه بر اساس معیارها و شاخص های مشخص شده در حوزه صورت می گیرد، افزود: هر گونه تلبس که خارج از قاعده و احکام مورد نظر در این بخش باشد مورد پذیرش نیست.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب متقاضی باید پایه پنجم خود را بدون نواقض به اتمام رسانده باشند، افزود: قبولی در مصاحبه علمی نیز از جمله دیگر الزامات تلبس است.

وی با تأکید براین که در طی سال های اخیر تلبس طلاب کاملاً قانونی و بر اساس قوانین موجود صورت می گیرد، بیان داشت:   هر گونه تلبس در مدارس علمیه استان بر اساس قانون مصوب شورای عالی حوزه صورت می گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که لباس روحانیت از یک جایگاه والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در حفظ شأن و جایگاه این لباس مقدس بیشتر کوشش کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که دشمنان روحانیت همه توان خود را برای تخریب چهره روحانیت به کار گرفته اند، افزود: طلاب و روحانیان باید به گونه ای رفتار کنند تا زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم طلاب و روحانیان را ادامه دهنده راه پیامبران و ائمه معصومین(ع) در جامعه امروز می دانند، گفت: اخلاق، رفتار و اعمال یک طلبه و روحانی با مردم باید به گونه باشد تا مردم جذب دین شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha