جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 480874
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

حجت الاسلام امیریان در مورد ضرورت الگو داشتن جوانان، بیان داشت: وقتی از اهلبیت علیهم السلام بعنوان الگو برای جوان امروز صحبت می شود پاسخ می دهند آنهامعصوم بودند و فاصله بین ما و آنها زیاد است در حالیکه حضرت ام البنین سلام الله علیها عصمت ذاتی نداشتند ولی الگوی خوبی هستند به همین دلیل سالروز وفات ایشان را به روز مادران شهید نامگذاری نمودند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  مجتبی امیریان ظهر امروز در جمع مادران شهید در امامزاده العباس خوراسگان پیرامون وفات حضرت ام البنین روز مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: ارائه الگو و سرمشق یابه تعبیر قرآن،اسوه مورد اهتمام خداوند برای هدایت بشر بوده و خدا با معرفی مردان و زنان،راهنمایی و هدایت انسانها را آسانتر نموده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم پیامبر(ص) و حضرت ابراهیم علیه السلام را با صفت اسوه یاد کرده است چون معرفی الگو منجر به دو عامل بزرگ در انسان می شود گفت: اول اینکه هدف در زندگی ایجاد می کند و دوم ایجاد هویت است.

استاد حوزه علمیه اصفهان در مورد فرق الگوهای ما و الگو سازی در غرب گفت:چون غرب لیبرال الگو ندارد با پرداخت هزینه های هنگفت به هالیوودو... دنبال الگوسازی هستند و همین باعث میشود که الگوهای آنها مورد باور مردم نباشد، در حالیکه وقتی باالگوهای ما آشنامی شوند بسیارشیفته شده و دنبال آن بوده که بیشتر درباره آنها بدانند.

حجت الاسلام امیریان در مورد ضرورت الگو داشتن جوانان بیان داشت: وقتی از اهلبیت علیهم السلام بعنوان الگو برای جوان امروز صحبت می شود  پاسخ می دهند آنهامعصوم بودند و فاصله بین ما و آنها زیاد است، در حالیکه حضرت ام البنین سلام الله علیها عصمت ذاتی نداشتند ولی الگوی خوبی هستند به همین دلیل سالروز وفات ایشان را به روز مادران شهید نامگذاری نمودند.

استاد حوزه ابراز داشت: ویژگی های حضرت بی نظیر است که می توان بصورت خلاصه به چند مورد اشاره کرد:نخست اصالت خانوادگی و نوع تولد ایشان است که برای تولد ایشان بشارتی به حزام پدر ایشان در عالم رویا داده شد که به تعبیرهمه معبران رویای صادقه تعبیرشد و خبر از وصلت دختر ایشان با مرد بزرگ عرب داده شد ازطرفی ازقبیله هوازن که از قبایل جنگاور و شجاع عرب بود.

وی ادامه داد: دومین ویژگی ایشان نوع ازدواج استثنایی ایشان و ازدواج با امام زمانش بود حتما این شرایط را داشتند که حضرت علی علیه السلام ایشان را به همسری پذیرفتند.

کارشناس دینی سومین ویژگی آن حضرت را درک بالای دانست و عنوان کرد: او وقتی وارد منزل حضرت علی علیه السلام شدند درخواست نمودند دیگر ایشان را فاطمه صدا نزنند، تا بچه هایی که تازه مادر از دست داده اند ناراحت نشوند و حتی پس از ورود به منزل مولا به پرستاری حسنین پرداختند.

وی اذعان کرد: چهارمین ویژگی ایشان خانه داری و تربیت فرزندان براساس مکتب اهلبیت بوده است، فرزندان ایشان طبق تاریخ در خدمت و تحت ولاء حضرات اهلبیت بودند.

حجت الاسلام امیریان پنجمین ویژگی حضرت را وفداری به شوهر و مطیع او عنوان کردو افزود: زمانیکه با حضرت ازدواج کردند مولا خلیفه نبودند و ملاک مالی و سمت و قدرت را شرط ازدواج نکردند و همچنین زمان خلیفه بودن مولا با زمان خانه نشینی ایشان فرقی در سبک زندگی حضرت ام البنین ایجاد نکرد.

وی ششمین ویژگی ایشان را استقامت در راه خدا دانست وخاطرنشان کرد: بعدازشهادت مولا زندگی ایشان بسیار سخت شد، هنوز حضرت عباس علیه السلام حدود14 سال داشتند ولی صبرشان در راه خدابسیار قوی شد.

کارشناس دینی هفتمین ویژگی حضرت ام البنین را ایمان کامل بیان کردو ادامه داد: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند از نشانه های مومن کامل این است که پیامبر را از خودش بیشتر دوست داشته باشد و فرزندان پیامبر را به خود ترجیح دهد و این جایی بود که وقتی  کاروان اسرا آمد اول سراغ حضرت اباعبدالله را گرفتند و بعد سراغ فرزندان خود را گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ف.ق IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    عالی بود