جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید طیب حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با بیان اینکه در عراق بیش از هر موکب دیگری به موکب‌های رسانه‌ای، در ایام اربعین حسینی نیاز است، بر لزوم الگوگیری استان‌های دیگر از موکب رسانه‌ای فجر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید طیب حسینی، در آیین تجلیل از خادمان موکب فرهنگی رسانه‌ای فجر در سمنان با بیان اینکه این موکب می‌تواند بهترین الگو باشد، اظهار داشت: به ازای ۳۱ استان ایران باید در عراق در ایام اربعین موکب‌های رسانه‌ای داشته باشیم.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عراق با بیان اینکه موکب‌های تغذیه، اسکان، فرهنگی، حمل‌ونقل در عراق زیاد است، تصریح کرد: ایجاد و فعالیت موکب رسانه‌ای فجر حرکتی انقلابی و ابتکاری بود که توانست در اربعین امسال خدمات گسترده‌ای در عراق ارائه دهد.

وی بر ضرورت حفظ و تقویت این موکب تأکید کرد و افزود:  راهپیمایی اربعین حسینی منحصر به ۸۰ کیلومتر مسیر نجف - کربلا نیست بلکه مسافتی یک هزار کیلومتری و از رأس البیشه در خلیج‌فارس تا کربلا را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله پیاده‌روی مردم به مناسبت اربعین در عراق، خاطرنشان کرد: این حرکت همه‌ساله از ۲۸ محرم آغاز می‌شود و تا ۲۰ صفر ادامه می‌یابد و یک ماه مردم عراق در خیابان‌ها حضور دارند که حرکتی بزرگ است و عراق برای این حرکت عظیم نیاز به کمک و حمایت دارد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عراق گفت: سایر استان‌های ایران نیز باید از سمنان در این حرکت زیبا الگو بگیرد و با تشکیل موکب‌های رسانه‌ای و اعزام خبرنگاران و عوامل فنی مردم عراق را در اطلاع‌رسانی این حرکت جهانی یاری نمایند.

وی نیز اقدام جمعی از جوانان سمنانی در تشکیل موکب رسانه‌ای را اقدامی منحصر به فرد دانست و گفت: در عراق بیش از هر موکب دیگری به موکب‌های رسانه‌ای در ایام اربعین حسینی نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha