پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان گفت: هفتاد درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمده اند و نشان می‌دهد که جوان‌های مؤمن انقلابی دهه نود هم جوان‌هایی هستند که راه شهدا را ادامه می‌دهند و انقلاب را با تمام وجود پذیرفته‌اند و ان شاءالله ادامه‌دهنده این راه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در آیین سالگرد ابوالشهید مرحوم حاج محمد رستمیان، که با حضور مردم مؤمن و انقلابی و همچنین برخی از علما و شخصیتهای مردمی و دولتی که در دامغان برگزار شد، ضمن تشکر از حضور مردم اظهار داشت: این حضور نه‌تنها برای یک شخص بلکه برای یک جایگاه است؛ جایگاه فردی که پدر دو شهید و پنج رزمنده است که دو نفر از این رزمندهها به شهادت رسیدهاند و یکی از آن‌ها هم جانباز است، جایگاه فردی که به دلیل خدمات اجتماعی در منطقه خود معروف است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با استناد به آیه قرآن تصریح کرد: قرآن کریم سه نوع نگاه انسان به دنیا را معرفی میکند، یک گروه تنها به دنیا نگاه میکنند، [الَّذِینَ یسْتَحِبُّونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا عَلَی الْآخِرَةِ] آن‌ها دنیا را دوست دارند؛ ولی آخرت را رها میکند. عدهای [خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ] هستند؛ یعنی نه دنیا را دارند و نه آخرت.

وی با اشاره به تفسیر آیه 201 سوره بقره که عبارت است از [وَمِنْهُمْ مَنْ یقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیا] افزود: انسانهای مؤمن دنیا را هدف نمیدانند؛ اما بستری میدانند برای رسیدن به کمال؛ لذا اینها هم در دنیا سعی و تلاش دارند و هم در آخرت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: مفسرین در خصوص حسنه در دنیا بیانهای مختلفی دارند، البته روایات ما هم مصادیقی از حسنه در دنیا را معرفی کردند.

وی ضمن اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) تشریح کرد که منظور از حسنه در دنیا، قلب شاکر و زبان ذاکر است؛ یعنی قلب انسان شکرگزار نعمتهای خدا و زبان او گویای ذکر خدا باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: همچنین همسر مؤمنهای که انسان را در امور دنیا و آخرت کمک کند از مصادیق حسنه در دنیا است.

وی افزود: برخی از مفسرین مصادیق دیگری برای حسنه در دنیا ذکر کردند که یکی از آن‌ها عمل نافع است؛ یعنی انسان موفق شود که در دنیا فردی مفید باشد، انسانی خدوم باشد و مردم از نفع او بهره ببرند. این مرحوم از مصادیق این تفسیر هستند که فردی خدوم در مسائل اجتماعی هستند و قریب به نیم‌قرن تلاشهای ایشان برای خدمت به مردم بر کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان گفت: یکی دیگر از مصادیق حسنه در دنیا عبادت و بندگی است که پدر این دو شهید بزرگوار در تهجد، سحرخیزی، نماز اول وقت و حضور در نماز جماعت برای تمامی ما درس و الگو بوده است. در تفسیر سومی که برخی از مفسرین برای حسنه در دنیا ذکر کردند که مراد از حسنه در دنیا، فرزندان صالح است.

وی افزود: مرحوم حاج محمد رستمیان، پدر دو شهید، فرزندان صالحی را از خود به‌جای گذاشتند و از شش فرزند ایشان، آن‌ها که سن مناسب داشتند در جبهههای جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند که ثمره این حضور تقدیم یک جانباز و دو شهید در یک عملیات است که اتفاقاً سالگرد درگذشت ایشان هم همان ایامی بود که فرزندانشان در عملیات والفجر هشت در جزیره بوارین به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: وقتی به وصیت‌نامه این جوانان دهه شصتی نگاه میکنیم، میبینیم که جوانهای مؤمن انقلابی دهه شصت چه جوانهای نازنینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید محمدعلی رستمیان و شهید حسینعلی رستمیان، ادامه داد: شهید محمدعلی رستمیان شهادت را میراثی از حضرت اباعبدالله حسین (ع) دانستند و در وصیت‌نامه خود فرمودند که حضرت اباعبدالله الحسین گفته است که ما زندگی زیر بار ذلت را نمیپذیریم و شهادت را مقدم میداریم بر زندگی زیر بار ذلت.

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه حسینعلی رستمیان گفت: این شهید در وصیت‌نامه‌اش آورده است که احساس‌شان از حضور در جبهه قابل‌بیان نیست، احساس خود را این‌گونه بیان کردند «ای‌کاش من بارها و بارها میتوانستم در راه خدا به شهادت برسم. افتخار ما این است که اگر صدها بار برای اسلام و انقلاب جان خود را فدا کنیم، هنوز نتوانستهایم ادای دین کنیم». این نشان میدهد که جوانهای دهه شصت چه تفکری داشتند و امسال هم که در راهپیمایی عظیم 22 بهمن شاهد حضور جمعیتی بودیم که چشمان دنیا را خیره کرد.

مدیر حوزه علمیه سمنان افزود:‌ هفتاد درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمده اند و نشان میدهد که جوانهای مؤمن انقلابی دهه نود هم جوانهایی هستند که راه شهدا را ادامه میدهند و انقلاب را با تمام وجود پذیرفتهاند و ان‌شاءالله ادامهدهنده این راه خواهند بود.

وی در پایان گفت:  شهید محمدعلی رستمیان در وصیت‌نامه خود گفته است که «افتخار ما این است که پرچم‌داری مبارزه با کفر و استکبار را خداوند به عهده ما گذاشته است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha