جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بزدانشهر

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع،‌ دستاوردهای انقلاب و اهمیت روشنگری، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)‌یزدانشهر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، غلامعلی کریمی، استاد دانشگاه، در جمع طلاب گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با 40 سالگی انقلاب فرصتی ایجاد شده تا به سراغ برخی مبانی برویم. چون طبیعت و ذات ایستادگی در جبهه حق، وجود برخی مشکلات بر سر راه است، اصلاً اگر این مشکلات وجود نداشت ما در حقانیت خود شک می کردیم. در قرآن کریم آمده است: جَعَلنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الإِنسِ وَالجِنِّ،  در عرصه های فرهنگی و نظامی و... به هر جایی که رسیدیم سبب ساز آن نیروهای انقلابی بودند.

وی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام الگو و اسوه بودنش تمام دین است، گاهی اوقات فکر می کنیم«لقد کان لکم فی رسو ل الله اسوة حسنه» یک امر استحبابی است، در صورتی که یک ضرورت و تمام دین است، هر کس که به خدا و روز قیامت مومن باشد باید اسوه حسنه او پیامبراکرم(ص) باشد.

 کریمی اظهار کرد: برخی از افراد به اسلام سکولار، اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی اعتقاد دارند. اسلام سکولار می گوید: ما در این کشور معصوم(ع) نداریم پس حق داریم تمام افراد را نقد کنیم و اگر امام زمان(عج) هم بیایند ایشان را می توان نقد کرد و می گویند: پیامبر اکرم(ص) اجازه نقد داده است. اصلاً کلمه نقد معصوم(ع) در پرونده شیعه وجود ندارد. اگر اجازه نقد داده شود این می شود اسلام سقیفه و انتهایش به بنی عباس، بنی امیه و اسلام آمریکایی منتهی می شود.

 وی تصریح کرد: سکولاریسم، یعنی جدایی دین از دنیا (سیاست، اقتصاد و...)؛ سکولاریسم یعنی زدودن رنگ دین از تمامی زوایای زندگی. به دین ربطی ندارد که در اقتصاد دنیا دخالت کند، منتهی چون تجلی اش در سیاست است می گویند جدایی دین از سیاست.

استاد دانشگاه افزود: این چهل سال انقلاب به ما نشان داد که هر جا به دین پایبند بودیم پیروز شدیم. حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه انتخابات در حرم امام رضا(ع) فرمودند: اولین ویزگی انتخاب شونده و کارگزار این است که متدین، مومن و انقلابی باشد. اگر کسی مومن باشد اختلاس نمی کند، حق الناس نمی کند، دروغ نمی گوید، فریب نمی دهد. این رذیله ها، تمام به ضعف اعتقادی بر می گردد.

کریمی ادامه داد: شهید احمد کاظمی مقید بودند که رزمنده باید حتما با طهارت باشد. اولین کامیونی که وارد مقر می شد اسباب طهارت بود و سرویس های پیش ساخته حمام و مسجد را در منطقه بر پا می کردند. این دو همزمان با هم بودند. ما شهید احمد کاظمی را ابتدا یک خدمتگزار خیمه امام حسین(ع) می دیدیم بعد یک فرمانده.

استاد دانشگاه اظهار داشت: ولایت یک سیر صعودی دارد، ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت معصومین و ولایت امام زمان(عج) و در نبود ایشان، ولایت فقیه. حضرت زهرا(س) ایستاد تا طاغوت بر جای نماند. حرکت امام(ره) در امتداد حرکت حضرت زهرا(س) و معصومین(ع) و در امتداد حرکت رسول الله(ص) و حرکت نبوت است.

وی ادامه داد: اگر حضرت زهرا(س) سکوت می کرد و در مقابل جریان نفوذ چیزی نمی گفت و در خانه می نشست کسی با او کاری نداشت، چه بسا برای او حقوقی از فدک هم مقرر می کردند اما از دین چیزی باقی نمی ماند و خداوند در روز قیامت ایشان را مواخذه  می کرد. اما ایشان حجت خداوند هستند و هرگز این را انجام نمی دهد.

کریمی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث تسلی قلب حضرت فاطمه الزهرا(س) هم می شود، پشتوانه قرآنی این سخن، آیه 54 سوره مائده ( یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه...) می باشد، ما می خواهیم به دولت کریمه امام زمان(عج) برسیم امام(ره) بدون تقیه فریاد زدند ما می خواهیم در این مسیر برویم و وبا ولایت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای پیرو راه امام زمان(عج) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha