شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش تجلیل از واقفین حوزوی گیلان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اهمیت تقدیر از واقفین، تصریح کرد: موقوفات ثبت شده زیادی از علما و روحانیون در استان گیلان به ثبت رسیده و تاکنون ۴۷ روحانی واقف شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان و حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری مدیر حوزه علمیه استان، امروز در جلسه ای با هدف برنامه ریزی و پیگیری وضعیت موقوفات مدارس علمیه استان، به بحث و گفتگو پرداختند.

در این جلسه که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، پیرامون مشکلات موقوفات مدارس علمیه گیلان و راهکارهای حل و فصل موانع موجود جهت بهره مندی کامل از آنها تبادل نظر شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در این نشست با اشاره به مشکل گشایی وقف در جامعه و نقش علما در ترغیب مردم به سوی این سنت پربرکت، اظهار کرد: علما و روحانیون در طول تاریخ از مروجین اصلی فرهنگ وقف و از عاملین به این سنت نیکو و مشکل گشا بوده اند.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، سیره و روایات اهل بیت علیهم السلام را مملو از سنت زیبای وقف دانست و ادامه داد: دور اندیشی دنیوی و اخروی، دو نتیجه مهم این سنت حسنه است، چرا که به وسیله آن بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه حل شده و ثواب مستمر اخروی هم شامل شخص واقف خواهد شد.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این جلسه با بیان اهمیت تقدیر از واقفین در ترویج این سنت، تصریح کرد: موقوفاتی ثبت شده زیادی از علما و روحانیون در استان گیلان به ثبت رسیده است و تاکنون  ۴۷ روحانی واقف شناسایی شده اند.

وی افزود: در حال برنامه ریزی جهت برگزاری همایش «وقف» با محوریت معرفی و تجلیل از علما و روحانیون واقف هستیم تا از این طریق که هم یادی کنیم و با تقدیر از خدمات ارائه شده توسط این بزرگواران و معرفی مزایای این سنت حسنه، سایر خیرین را ترغیب کنیم تا با تداوم این امر به جامعه خدمت نمایند.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این همایش در نیمه دوم اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha