پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالگرد شهید حاج حسن شاطری و شهدای مدافع حرم سمنان

حوزه/ آیین ششمین سالگرد شهادت شهید حاج حسن شاطری و نکوداشت شهدای مدافع حرم سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیین ششمین سالگرد شهادت شهید حاج حسن شاطری و نکوداشت شهدای مدافع حرم سمنان، پنج‌شنبه ۹ اسفندماه پس از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی و کارشناس رسانه ملی و مداحی سید مجید بنی فاطمه و شعرخوانی مصطفی صابر خراسانی و حضور جمعی از مسئولان، نیروهای مسلح، خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم ولایتمدار شهرستان سمنان برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش، حسن شاطری در سال ۱۳۴۱ در روستای صوفی‌آباد سرخه، از توابع سمنان زاده شد. وی در جریان جنگ ایران و عراق در حوزه مهندسی جنگ، جاده‌سازی و راه‌سازی مناطق جنگی فعالیت داشت و با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت، او با نام مستعار حسام خوش‌نویس به‌عنوان رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان در لیست تحریم آمریکا قرار داشت.

وی پس از جنگ ۳۳ روزه مسئول بازسازی لبنان گردید، ازجمله اقدامات وی می‌توان به بازسازی کلیساهای جنوب لبنان و بازسازی و تعمیر راه‌ها و پل‌ها، همچنین ساخت مسجد قدس در مرز اسرائیل و لبنان اشاره کرد؛ شاطری در مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی به شهادت رسید، پس از شهادت وی، سید حسن نصرالله در پیامی شهادت وی را تبریک و تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha