چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افتتاح پایگاه بسیج اساتید شهدای روحانی سمنان

حوزه/ آیین افتتاحیه پایگاه مقاومت بسیج اساتید، فضلا و روحانیون شهدای روحانی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، پایگاه مقاومت بسیج اساتید، فضلا و روحانیون شهدای روحانی استان سمنان، با حضور مسئولان حوزوی در مدیریت حوزه علمیه استان سمنان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در این آیین با بیان اینکه افتتاح پایگاه بسیج اساتید شهدای روحانی سمنان قدمی است که مقام معظم رهبری برای حوزه علمیه ترسیم کرده‌اند، اظهار داشت: به امید خدا در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برمی‌داریم و هدف از ایجاد این پایگاه سازماندهی روحانیون و کسانی که در استان مشغول ترویج دین هستند می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه این استان در دوران دفاع مقدس و قبل از انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم کرده، تصریح کرد: استان سمنان بیش از 100 شهید روحانی دارد و بیش از 100 شهید را شناسایی کردیم و بنام این شهدا پایگاه را نام‌گذاری کرده‌ایم و حوزه‌های علمیه بیش از یک هزار سال دارد به اسلام خدمت می‌کند.

.

وی با بیان اینکه یک رکن حوزه علمیه تقوا و تهذیب محسوب می‌شود که این رکن اصلی حوزه انقلابی است، افزود: علم رکن بعدی است که تداوم انقلاب دست یک عالم با تقوا و مهذب است و سومین رکن این است که اهل عمل باشیم و حوزه انقلابی یعنی در کنار تقوا و علم، اهل عمل هم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه خواستگاه و ریشهٔ انقلاب اسلامی حوزه علمیه بوده است و امروز روحانیت نقش‌آفرین در همهٔ بخش‌های جامعه هستند، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق حوزه انقلابی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که دنبال می‌کنیم مسئله تقویت بسیج و بسیج طلاب و روحانیون است که تقویت این نهاد در راستای شکل‌گیری حوزه انقلابی امری ضروری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیج طلاب و روحانیون در سطح کشور و به‌ویژه در این استان فعالیت‌های خوب و چشمگیری را داشته است، تصریح کرد: با همکاری خوب و مطلوب طلاب با پایگاه‌های بسیج در سطح مدارس علمیه در این استان جزو مدارس برتر کشور هستیم و طلاب استان در برنامه‌های مختلف بسیج حضور پرشور و چشمگیری دارند.

حسینی دیباجی: دنیا با انقلاب اسلامی بیدار شد

حجت‌الاسلام محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان که از دیگر سخنرانان این آیین بود، با بیان اینکه طلبه‌ها باید از مباحث روز مطلع باشند و هادیان سیاسی ما باشند اظهار داشت: حوزه علمیه باید در فضای مجازی فعال باشد و انقلاب اسلامی پرچم‌داری آن دست روحانیت بوده و هست و در چند جا ازجمله تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی روحانیت باید برجسته‌تر از جاهای دیگر حضورداشته باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب پرچم‌داری انقلاب بر دوش روحانیون بوده و در ادامه این راه نیز باید مؤثر باشند، تصریح کرد: در جامعه اسلامی نقش ما طلبه‌ها این است که جامعه را هدایت فکری و معنوی داشته باشیم و مباحث اعتقادی و تفکر اسلامی جامعه را بیش‌ازپیش به دست بگیریم.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی با بیان اینکه هدایت سیاسی جامعه هم با ماست و نباید بگذاریم دین از سیاست جدا شود، گفت: در این فضا دارند برای جوانان ما باطل را حق جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دنیا با انقلاب اسلامی بیدار شد و آمریکا باوجود این انقلاب اکنون نمی‌تواند هیچ ائتلافی ایجاد کند و این را در ورشو دیدیم، خاطرنشان کرد: دشمن دارد کار می‌کند ما هم باید کار کنیم و جریان برجام و پالرمو و نظیر آن برای این است که این انقلاب را کنترل کنند که نمی‌توانند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه طلاب باید خدمتگزار و غم‌خوار مردم باشد، افزود: کادرسازی برای پرورش نیروهای انقلابی در دست حوزه علمیه و دانشگاه است که این نیازمند عزم جدی‌تر و انقلابی‌تر در عرصه تحولات در حوزه علمیه و دانشگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha