سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده امام جمعه رزن

حوزه/ حجت الاسلام مولازاده، حوزه را همراه مردم دانست و تاکید کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نزدیکی حوزه و حوزویان با مردم و جامعه است، به طوری که همه ملت ایران خود را در پیشرفت کشور سهیم می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده امام جمعه رزن، شب گذشته در مسجد جامع شهر رزن با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب از طریق این بیانیه، نقشه راه آینده انقلاب را ترسیم کردند.

وی افزود: برای تبیین موضوعاتی که رهبری در این بیانیه مطرح فرمودند باید جلسات متعددی برگزار شود که وظیفه این کار بر عهده مدیران و صاحب نظران در کنار اصحاب رسانه و کارشناسان می باشد.

حجت الاسلام مولازاده، وظیفه حوزه های علمیه را در این بین را سنگین تر عنوان کرد و گفت: حوزه نه تنها در این موضوع، بلکه در تمامی صحنه ها نباید نقش خود را نادیده بگیرد و از آن غافل شود، لذا با در تشریح این بیانیه می تواند گام مهمی را در جامعه بر دارد.

وی با بیان این که حوزه موثر ترین نقش را بر عهده دارد اظهار کرد: اساتید و روحانیون عزیز نباید تنها به مطرح کردن فقه و اصول بپردازند، بلکه باید در کنار این مطالب طلاب و مبلغان را تشویق به حضور در جامعه و آشنا کردن مردم با مبانی انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب کنند.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علمی کشور بهترین تاثیر را می توانند داشته باشند و با تولید علم و پیشرفت در علوم مختلف به روند رو به جلو کشور کمک کنند.

وی در ادامه به کلید واژه های بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا بسیار تاکید بر مسئله علم و دانش دارند، چرا که یکی از معیارهای کشورهای در حال توسعه میزان پیشرفت علمی آنهااست.

امام جمعه رزن تصریح کرد: در کنار این موضوعات آشنا کردن مردم و خصوصا نسل جدید با دستاورد های انقلاب و ترویج روحیه شهادت طلبی از دیگر مطالبی است که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تاریخی به آنها اشاره کرده اند.

وی یادآور شد: البته هنوز هم بزرگان و ستون های حوزه های علمیه کشور روحیه انقلابی خود را حفظ کرده اند و به دنبال زنده کردن حس مطالبه گری در بین طلاب هستند.

حجت الاسلام مولازاده، حوزه را همراه مردم دانست و تاکید کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نزدیکی حوزه و حوزویان با مردم و جامعه است، به طوری که همه ملت ایران خود را در پیشرفت کشور سهیم می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha