جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیاسی- اجتماعی

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: اگر بخواهیم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را حفظ کنیم باید مردممان از سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی و اخلاقی برخوردار باشند، چیزی که دشمن به آن رسیده است و در تمام جنبه های زندگی رخنه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، در نشست سیاسی- اجتماعی که با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد، معصومه حکیمیان بیان کرد: هزاران سال از عمر تمدن بشر سپری شده است و هزاران سال دیگر هم ممکن است ادامه داشته باشد، ولی به هر انسان در طول این مدت فقط یک بار حق حیات داده می شود. یکی از علماd بزرگ سخنی گفته که  این سخن، دنیا و آخرت انسان را بیمه می کند: هر طلوعی را که دیدی مطمئن نباش غروب آن را هم خواهی دید، این جمله باعث می شود انسان ارزشمند، زندگی کند و قدر این مدت کوتاه زندگی را بداند.

وی افزود: روزی که خداوند انسان را خلق کرد و شیطان از اطاعت الهی سر باز زد، قسم خورد که نسل انسان را گمراه کند، مگر مخلصین آنها را، بنابراین مدت زمانی که انسان در جنگ نرم بوده از قدمت زیادی برخوردار می باشد.

معاون فرهنگی جامعه زنان کشور به بیان ناکارآمدی سخنان و فعالیت های طلاب در بین مردم پرداخت و گفت: چرا امروزه اکثر طلاب ما نمی توانند مردم را جذب کنند؟ خیابان های شهرمان و فضای جامعه گواه این سخن است. جامعه پر شده از بی بند وباری و متأسفانه دشمن در این زمینه موفق تر عمل کرده است، ما که سر سفره حضرت زهراء(س) نشسته ایم و مورد توجه خاصه ایشان قرار گرفته ایم چرا نباید در اصلاح جامعه مانند ایشان عمل کنیم؟

حکیمیان افزود: خواهران مبلغه اگر می خواهند در امر تبلیغ موفق باشند، باید ابتداء از اقوام و بستگان خود شروع کنند، پیامبراکرم(ص) ابتدای دعوت خود را از اقوامشان شروع کرد، هر طلبه باید پیغمبر خانه خود باشد، مبلغ باید برمبنای سبک و روش پیامبراکرم(ص) انجام دهد، رأفت و مهربانی و بردباری از مؤلفه های تبلیغی پیامبراکرم(ص) می باشد.

وی گف: امروز با جنگی مواجه هستیم که طولانی ترین جنگ جهان است، جنگ نرم(جنگ اعتقادات، جنگ فکری و روحی). اگر امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، بخاطر چهل سال جنگ اعتقادی و فکری معاویه بود. هزاران نفر حضرت اباعبدالله(ع) را دعوت کردند و تنها عده کمی از آنها به امام خود رسیدند، اگر کل یوم عاشورا را باور داریم، باید عجله کنیم و به امام خود برسیم، باید تلاش کنیم که دیر نرسیم و جزء توابین نباشیم که در آن زمان اگر کشته هم شدیم دردی از جامعه دوا نمی کند.

حکیمیان به روش زندگی حضرت فاطمه (س)اشاره ای کرد و بیان داشت: حضرت زهراء(س)‌ در طول زندگی خود مدام تلاش کردند، حتی با وجود کارهای طاقت فرسای منزل دست از راهنمایی و هدایت زنان مدینه بر نداشتند و تا آخرین لحظات زندگیشان از امام خود دفاع کردند.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را حفظ کنیم باید مردممان از سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی و اخلاقی برخوردار باشند، چیزی که دشمن به آن رسیده است و در تمام جنبه های زندگی انسان رخنه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha