جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه از تعیین سرفصل‌ها و عناوین مختلف در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: یکی از محورهایی که در گام دوم انقلاب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توسعه گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین نشست ملی گردشکری معنوی که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اقتصاد جهانی بر مبنای گردشگری است، اظهار کرد: مردم دنیا بیش از ۱۰ هزار میلیارد دلار برای گردشگری هزینه می‌کنند و کارکردهایی از جمله آموزشی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی که در حوزه گردشگری دنبال می‌شود قابل توجه است.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان اینکه گردشگری دینی از محورهای مختلف با دیگر گردشگری‌ها متفاوت است، میزان ماندگاری گردشگری دینی بسیار بالاست؛ چراکه تنها نوع گردشگری است که یک گردشگر را بیش از ۱۰۰ بار به سمت خود جذب می‌کند و در گردشگری معنوی کمترین مشکلات و حاشیه‌ها را شاهد هستیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه امتداد تاثیر گردشگری دینی نسبت به انواع گردشگری‌ها بیشتر است، تصریح کرد: گردشگر دینی بعد از پایان سفر خود نه فقط در حوزه‌های دینی بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی تقویت می‌شود.

وی به حضور سالانه بیش از ۱۰ میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام فقط در عید نوروز بیش از ۲۰ میلیون زائر دارد و در طول سال نیز از میلیون‌ها زائر بین‌المللی میزبانی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری از تعیین سرفصل‌ها و عناوین مختلف در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: یکی از محورهایی که در گام دوم انقلاب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توسعه گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری دینی است.

وی با بیان اینکه اکنون مهم‌ترین موضوع‌های مورد نظر توریست‌ها جایگاه زنان در اسلام و حکومت اسلامی است، عنوان کرد: تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، معرفی امنیت ایران اسلامی و ترویج نگاه درست اسلام به بانوان از جمله محورهای اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وجود ۱۱ هزار شهید از اهل سنت در آمار شهدای دفاع مقدس نشان از فرامذهبی بودن آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فعالان در حوزه گردشگری معنوی باید با انجام مخاطب‌شناسی مورد نظر شبهات را از قبل دانسته و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha