جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای مرند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده گفت:لازم است طلاب با حضور پررنگ در فضای مجازی، بسترهای فعالیتی را برای حضور میدانی در میان اقشار مختلف جامعه فراهم تر نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده، امام جمعه شهرستان مرند در جلسه طلاب و فضلای مرند و جلفا که شب گذشته در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی در بستر سختی های بسیاری به پیروزی رسیده و رشد کرده است، خاطرنشان کرد: امروز در فضای زیبای آزادی و عزت روحانیت تنفس می کنیم که باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی با تأکید بر این که همواره باید قدردان نعمت حضور در کسوت طلبگی باشیم، اذعان داشت: علیرغم تبلیغات سوء دشمنان اسلام، هیچ گروهی به اندازه طلاب و روحانیون در میان آحاد ملت نفوذ ندارد؛ این مهم از برکات نظام مقدس اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده آیاتی از کلام الله مجید در رابطه با لزوم قدردانی از موهبت های الهی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: همه شاهد بودیم که علیرغم تمام مسائل و مشکلاتی که برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده اند، این انقلاب به بلوغ چهل سالگی خود رسیده است.

وی در ادامه به برخی از برکات انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی اشاره نمود و یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب خواب های به مراتب آشفته تر از اوضاع سوریه را برای ایران برنامه ریزی نموده بودند که با درایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در صحنه، همه این دسیسه ها ابتر ماند.

امام جمعه مرند با اشاره به این که تمام مسئولان نظام جزء فرزندان این ملت هستند، خاطرنشان کرد: علیرغم ضعف هایی که در میان مسئولان وجود دارد و همه تلاش هایی که دشمنان برای شکست انقلاب انجام می دهند، انقلاب اسلامی بهترین فرصت را برای نزدیکی مردم و مسئولان ایجاد نموده است.

وی بمباران های فکری و عقیدتی در میان مردم به ویژه قشر جوان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در این دوران که دشمن با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فضای سنگینی را از لحاظ عقیدتی در میان قشر جوان جامعه ایجاد نموده، بر طلاب و فضلا و جوانان انقلابی لازم است تا با لبیک به منویات رهبر فرزانه انقلاب، این فضا را به عرصه ای برای زدن تودهنی به دشمن تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده نقش آفرینی طلاب و فضلا در ارائه طعم زیبای حکومت اسلامی را انکارناپذیر دانست و ابراز داشت: الحمدلله شهرستان مرند از ظرفیت های والایی برخوردار است؛ برای پویایی و ارتقاء سطح فعالیت ها، نیازمند ساماندهی و سازمان یافتگی و تشکیلاتی عمل کردن هستیم.

امام جمعه مرند با بیان این که فعالیت 450 هیأت عزاداری در شهرستان مرند و تحصیل 50 هزار دانش آموز و فعالیت هزار هزار معلم و حضور بالغ بر هشت هزار دانشجو، بسترهای تبلیغی فراوانی را پیش روی طلاب و فضلا ایجاد نموده است، خاطرنشان کرد: لازم است تا گروهی از طلاب با حضور پررنگ در فضای مجازی، بسترهای فعالیتی را برای حضور میدانی در میان اقشار مختلف جامعه فراهم تر نمایند.

وی بر توجه به نقش ویژگی های شخصیتی طلاب و فضلا در ارتقاء فعالیت های تبلیغی تأکید نمود و اذعان داشت: همواره باید دعا کنیم تا خداوند متعال عزت اسلامی را که در این عصر از ثمرات انقلاب اسلامی است، با ظهور حجت الهی تکمیل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش پایانی سخنان خود وفاداری مردم در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی را ستودنی و غیر قابل وصف دانست و یادآور شد: راهپیمایی 22 بهمن امسال و حضور پرشور و مخلصانه جوانان در این عرصه مشت محکمی بر دهان یاوه گویی های استکبار جهانی بود؛ برای این موهبت الهی باید سجده شکر به درگاه ایزد منان بساییم.

همچنین حجت الاسلام احمد مهبوتی، نماینده طلاب و فضلای مرند و جلفا نیز ضمن ارائه گزارشی از فرایند برگزاری جلسات مجمع طلاب و نمایندگان استان آذربایجان شرقی، به تشکیل شورای نخبگان حوزوی استان اشاره نمود و اذعان داشت: بر اساس جلساتی که با نماینده ولی فقیه در استان برقرار شد، مقرر شده است تا با توجه به گستره جمعیتی طلاب هر شهرستان، تعدادی از عزیزان ناظر به شرایط خاص به عنوان طلاب نخبه شهرستان معرفی شوند.

وی در ادامه اتمام سطوح حوزوی و دفاع از رساله سطح چهار، استاد سطوح عالی حوزه، مبلغ نمونه دفتر تبلیغات اسلامی و ارائه و چاپ مقاله در نشریات علمی - پژوهشی را از شرایط خاص عضویت در شورای نخبگان استان دانست و یادآور شد: از طلاب و فضلای مرند تقاضامندیم، ضمن معرفی افراد مشمول تعاریف نخبگانی، ما را در استفاده از ظرفیت این عزیزان یاری کنند.

وی بر لزوم به روز رسانی اطلاعات طلاب و فضلای شهرستان مرند تأکید نمود و اذعان داشت: با توجه به مشکلاتی که در فرایند اطلاع رسانی از طریق سامانه های پیامکی وجود دارد، استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را برای این منظور ایجاد نموده است.

حجت الاسلام مرندی دولت آبادی، نماینده طلاب و فضلای مرند و جلفا نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از حضور پرشور طلاب و فضلای مرند، خاطرنشان کرد: عزیزانی که به دنبال جلوگیری از راکد شدن صندوق قرض الحسنه طلاب مرند و جلفا هستند، باید در این صندوق عضویت داشته و در فرایند انتخابات تاثیرگزار بوده، در فرایند پویایی صندوق نقش آفرینی نمایند.

وی در ادامه بر نیاز روز افزون منطقه به طلاب و فضلا اشاره نمود و یادآور شد: بارها از طلاب و فضلای مستعد درخواست شده تا در فرایند ارتقاء سطح تبلیغی و بهبود اوضاع فرهنگی منطقه ایفای نقش نموده، به بازوان توانمند امام جمعه محترم شهرستان تبدیل شوند.

نماینده طلاب و فضلای مرند و جلفا با بیان این که همه مدیون خون شهدا و رشادت های ایثارگران اسلام و انقلاب هستیم، ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان، بارها دست نیاز خود را به سوی طلاب دراز نموده اند تا با حضور منسجم در فرایندهای تبلیغی و در عرصه ارتقاء بنیه های فرهنگی شهرستان هرچه قوی تر ظاهر شویم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha