شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گزارش تصویری

دکتر میرمحمدی میبدی در جمع بانوان حوزوی یزد گفت: ایران سریعترین رشدعلمی را در بین تمام کشورهای جهان دارد و از نظر تولید علم در حوزه های مختلف در بین ۱۶۰ کشور جهان مقام شانزدم، در تکنولوژی مقام چهاردهم، مهندسی فضا مقام یازدهم، پزشکی رتبه نوزدهم، شیمی مقام یازدهم، نانو رتبه شانزدهم و در تولیدات محصولات آن مقام هفتم را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی، در نشست حوزویان انقلابی که به مناسبت آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد گرد هم آمده بوند به تشریح توطئه های تجزیه طلبانه و تفرقه افکنانه ی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

وی  اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همه اذعان دارند که اگریک صدم این توطئه ها علیه خودشان صورت می گرفت چیزی از آنان باقی نمی ماند و این درحالی است که علی رغم همه این دشمنی ها ایران همچنان در حال پیشرفت و شگفت افرینی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران تصریح کرد: در طول چند دهه گذشته، برای اولین بار شرق و غرب برای سرنگونی انقلاب اسلامی متحد شدند به طوری که عجیب ترین اتفاق قرن همسویی شرق و غرب در جنگ ایران و عراق بود و شوروی و آمریکا که چهل پنجاه سال، جنگ سرد باهم داشتند برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران هم دست شدند.

دکتر میرمحمدی هشت سال جنگ را به جنگ احزاب دوره پیامبر اکرم (ص)تشبیه کرد و افزود: در جنگ احزاب همه علیه پیامیر(ص) بودند و در جنگ ایران و عراق نیز 30 کشور علیه ایران از عراق حمایت می کردند و من با چشمان خود دیدم اسیرانی که دراین جنگ به دام رزمندگان ایران افتادند از کشورهایی مانند سودان، اردن ، مصر ، عراق و ... بودند.

وی به تشریح نحوه ی کمک دیگر کشورها به صدام دراین جنگ پرداخت و گفت: شش کارخانه از بزرگترین کارخانه های تولید بمب و مواد شیمیایی، از جمله کمک هایی بود که دراین جنگ به عراق شد و کویت و عربستان درآمد حاصل از چاه نفت مشترک خود را که حدود شصت میلیارد دلار بود برای جنگ با ایران اختصاص دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه به اعترافات جیمز ریچارد، کارشناس غربی درباره پیشرفت ایران اشاره کرد و ادامه داد: از نظر این کارشناس ایران به عنوان قدرت اول منطقه و بازیگر بسیار فعال و تأثیرگذار در آن است.

میرمحمدی میبدی در پاسخ به سؤال عده ای، که چرا با آمریکا کنار نمی آیید و با اسرائیل دشمنی می کنید افزود: بهترین پاسخ برای این سؤال بررسی و مطالعه سرانجام کشورهایی  از جمله لیبی است که حاکمان آنان درخدمت آمریکا و غرب بودند.

وی اضافه کرد:درآمد نفتی کشور لیبی کمتر از درآمد نفتی ایران نیست اما علی رغم ایران درتحریم  به سر می برد ولی پیشرفت های لیبی قابل مقایسه با پیشرفت های ایران نیست.

سخنران این نشست به نقل از یک سایت معتبر علمی بیان کرد: ایران سریعترین رشدعلمی را در بین تمام کشورهای جهان دارد و از نظر تولید علم در حوزه های مختلف در بین 160  کشور جهان مقام شانزدم، در تکنولوژی مقام چهاردهم، مهندسی فضا مقام یازدهم، پزشکی رتبه نوزدهم، شیمی مقام یازدهم، نانو رتبه شانزدهم و در تولیدات محصولات آن مقام هفتم را داراست.

دکتر میرمحمدی در ادامه به دیگر پیشرفت های علمی کشور اشاره کرد و افزود: در تولیدات علمی در حوزه مهندسی(به معنای عام) سوم دنیا هستیم و درمقالات isi رتبه پنجم دنیا را داریم.

وی با بیان برخی سوء مدیریت ها، تدبیر و صبر را برای حل مشکلات جامعه مهم دانست و خاطر نشان کرد: باهمه این مشکلات، آمار هایی که در باره پیشرفت های ایران،ارائه می شود صحیح است.

آزاده هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: دشمن هزینه های هنگفتی از ترور نخبگان هسته ای ایران متحمل می شود، اما از ترور دانشمندان هسته ای ایران تنها راهی است که برایش باقی مانده است و این سندی برای صحت پیشرفت های علمی، بخصوص فناوری هیای هسته ای ماست.

وی به پیشرفت های ایران در دیگر زمینه ها را یادآورشد و گفت: ظرفیت ورزشگاه های ما از169  هزار نفر به شش میلیون نفر، ظرفیت بنادر از 10میلیون تن به 125 میلیون تن، تعداد فرودگاه ها از 22 به 100 فرودگاه و چهار هزار کیلومتر راه آهن به 20هزار کیلومتر و 36هزار جاده اصلی به 200 هزار جاده افزایش یافته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه در توضیح پیشرفت های قرآن کشور اذعان کرد: قبل از انقلاب به فعالیت های قرآنی اهمیتی داده نمی شد و نگاه قرآنی وجود نداشت اما بعد از انقلاب با این که هیچ بودجه قرآنی در برخی جاهها نداریم ولی دررشته های مختلف قرآنی در مسابقات بین المللی رتبه های ممتازی را کسب کرده ایم.

میرمحمدی در تشریح نفوذ ایران در منطقه بیان کرد: ایران از نظر دنیا، کشوری مستقل، آزادی خواه و ضد استکباری است و این خصوصیت را همه انسان ها فطرتا به آن تمایل دارند و حاکمان کشورهایی که از تهدیدات استکبار هراس دارند مورد نفرت مردم خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: هرکس که با این نظام مقابله کند از بین خواهد رفت همانطور که سرنوشت صدام و فرزندانش و همه کسانی که او را همراهی کردند برای همه مسلّم شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha