پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور ، معاون آموزش حوزه علمیه یزد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه یزد گفت: در سال آینده ان‌شاءالله درس خارج و دو رشته تخصصی جدید در یزد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه یزد در نشست با مدیر و معاونین اداره کل بنیاد شهید استان، با بیان اینکه در استان یزد 14 مدرسه علمیه وجود دارد گفت: از این 14 مدرسه علمیه، 11 مدرسه برای سال تحصیلی آینده پذیرش دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی شهرستان های استان یزد دارای مدرسه علمیه هستند افزود: از بین شهرستان های یزد، فقط دو شهرستان خاتم و اشکذر فاقد مدرسه علمیه هستند که امیدواریم طی سال های آینده بتوانیم در این شهرستان ها نیز مدرسه علمیه داشته باشیم.

وی در ادامه به یکی از مشکلات اساسی حوزه های علمیه استان ها اشاره و تصریح کرد: بحث امتحانات شفاهی یکی از مشکلات بسیاری از استان ها بود که به لطف و یاری خدای متعال این آزمون به استان یزد واگذار شد.

حجت الاسلام حسینی پور به فعالیت چهار رشته تخصصی در استان یزد اشاره و اضافه کرد: هم اکنون رشته های تخصصی امامت، تفسیر، مهدویت و حقوق و قضای اسلامی با پذیرش طلاب علاقه مند در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد عنوان کرد: همچنین در طول این مدت در تلاش هستیم تا ان شاءالله رشته های تخصصی مانند مشاوره و کلام را در یزد راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که انشاالله از ابتدای سال تحصیلی جدید، بتوانیم شاهد راه اندازی درس خارج در یزد باشیم خاطر نشان کرد: دنبال راه اندازی و اجرای درس خارج در یزد هستیم که امیدواریم بتوانیم در ابتدای سال آینده شاهد اجرای آن در استان باشیم.

حجت الاسلام حسینی پور در پایان به ثبت نام حوزه علمیه استان یزد اشاره و گفت: در سال های گذشته تعداد طلاب خوبی به حوزه علمیه یزد وارد شدند که امیدواریم در سال های آینده نیز بتوانیم شاهد این حضور باشیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha