جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بر جایگاه بزرگ ایجاد صلح میان دو دشمن یا جهت های متخاصم تاکید و اشاره کردند: رهبران ادیان آسمانی با بر افراشتن پرچم تفاهم مانع خونریزی می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار هیئتی از مؤسسه انسانی قرطبه در شهر ژنو بر جایگاه بزرگ برنامه های ایجاد صلح میان دو دشمن یا جهت ها متخاصم یا درگیر تاکید و اشاره کرد: همه ادیان آسمانی به اهمیت این کار تاکید دارند و رهبران این ادیان با بر افراشتن پرچم تفاهم مانع خونریزی می شوند؛ به همین دلیل اسلام ادامه پیدا کرد، امّا برخی در داخل اسلام به حقیقت این دین پی نبرده اند که از جمله آن ها فرقه ها و گروه های تروریستی است و اسلام از آن مبرّا است.

حضرت امیر المؤمنین(ع) برنامه همزیستی مسالمت آمیز را تنظیم کردند

ایشان ادامه داد: اسلام به صلح، محبت و همزیستی اعتقاد دارد و بهترین دلیل برای آن برنامه ای است که حضرت امیر المؤمنین علی(ع) از طریق نامه مالک اشتر(ع) برای همزیستی مسالمت آمیز در جامعه ارائه داده و فرمودند: (النّاسُ صِنْفانِ إمّا أَخٌ لَكَ في الدِّيْنِ، أو نَظِيرٌ لَكَ في الخَلْقِ):(مردم دو نوع هستند؛ یا برادری دینی تو هستند یا در آفرینش همانند تو اند). و هیچ پروژه اصلاحگرانه ای مثل این وجود ندارد.

آیت الله نجفی تصریح کرد: مرجعیت در نجف اشرف از عراق در مقابل جنگ داخلی که از تجاوز به سامرا و انفجار حرم امامین عسکریین(ع) آغاز شد، حفاظت کرد و اگر سخنان مرجعیت نبود، خون بسیاری از عراقی ها ریخته می شد؛ چرا که شیعیان 75 درصد جمعیت عراق را تشکیل می دهند و این انفجار تعرض به اعتقادات آن ها بود.

وی افزود: در آن زمان برای آرام کردن اوضاع به سامرا سفر کردم.

این مرجع عراقی بر تحقق عدالت در قبال مظلومین و مجازات ظالمین تاکید کرد و گفت: عدالت آسمانی و قوانین وضع شده جامعه را از شر و تکرار جنایت حفظ می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha