شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ادارات، سازمان و شخصیت های فرهنگی باید پای کار بیایند و در بحث کاروان های راهیان نور به استان کردستان وضعیت را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اهمیت کردستان از نظر کاروان راهیان نور، اظهار داشت: کردستان از معدود استانهای کشور است که بیش از 8 سال جنگ با دشمن را تجربه کرده است، لذا این خطه در بحث کاروان های راهیان نور استعدادها و پتانسیل های فراوانی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با این وجود متاسفانه آنگونه که شایسته می باشد در معرفی این استان در بحث کاروان راهیان نور و مناطق جنگی کار خاصی صورت نگرفته است و هنوز کردستان در این مقوله مهجور است.

این استاد حوزوی ادامه داد: ادارات، سازمان و شخصیت های فرهنگی باید پای کار بیایند و در بحث کاروان های راهیان نور به استان کردستان وضعیت را تغییر دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: در آستانه سال نو قرار داریم و در این ایام کاروان های راهیان نور بسیاری به مناطق جنگی اعزام می شوند ولی با این حال مناطق جنگی غرب کشور همچنان مهجور مانده اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: در این مدت باید بتوانیم با استفاده از پتانسیل های فرهنگی ومذهبی کردستان، زمینه جذب کاروان های راهیان نور را به این استان مهیا کنیم.

این استاد حوزوی با اشاره به آمادگی حوزه علمیه کردستان و روحانیون و علمای استان برای افزایش ورود کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی این خطه از ایران اسلامی، بیان داشت: همه کسانی که به گونه ای دلسوز نظام و آرمان های شهدا و امام هستند باید در زمینه معرفی کردستان و مجاهدت هایی که در این استان در طول 8 سال جنگ تحمیلی صورت گرفته است، تلاش وافری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از مدیران و مسئولان فرهنگی و نیز یادگاران هشت سال دفاع مقدس در استان و حتی کشور نیز برای تحقق این کار فرهنگی بزرگ و ارزشی استمداد می طلبیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha