چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام آذرشب معاون تهذیب حوزه بوشهر

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه نظام و جامعه نیازمند طلاب موفق است گفت: اگر آموزش و پرورش بتواند نیروهای کیفی خود را وارد حوزه کند در بلند مدت این افراد می توانند مورد استفاده آموزش و پرورش قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام علی آذرشب امروز در نشست مدیر حوزه علمیه بوشهر با مدیر کل و معاونان آموزش و پرورش استان، با اشاره به موضوع جذب و پذیرش دواطلبان ورود به حوزه علمیه، گفت: داوطلبان پس از ثبت نام در سایت معاونت آموزش، در آزمون کتبی شرکت می کنند و در صورتی که بتوانند این مرحله را با موفقیت طی کنند از آنها مصاحبه شفاهی به عمل خواهد آمد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به دیگر مراحل جذب داوطلبان ورود به حوزه علمیه، ابراز داشت: از هر فرد داوطلب تست شخصیت گرفته می شود و پس از قبولی در این تست وی در دوره های میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت شرکت می کند و در صورتی که این دوره ها را با موفقیت گذراند به عنوان طلبه وارد حوزه علمیه می شود.

وی با بیان اینکه نظام و جامعه نیازمند طلاب موفق است، گفت: اگر آموزش و پرورش بتواند نیروهای کیفی خود را وارد حوزه کند در بلند مدت این افراد می توانند مورد استفاده آموزش و پرورش قرار گیرند.

حجت الاسلام آذرشب با بیان اینکه مجموعه آموزش مهارت های یک طلبه تدوین شده است، ابراز داشت: این مهارت در حوزه های مختلف است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به مدارس علمیه قرآنی گفت: در کل کشور تعداد 15 مدرسه علمیه قرآنی داریم که از این تعداد سه مدرسه در استان بوشهر است که نشان از توجه حوزه علمیه استان به تربیت طلاب قرآنی دارد.

وی افزود: در این مدارس طلاب از پایه اول که وارد حوزه علمیه می شوند تا ششم به طور متوسط روزانه یک ساعت به حفظ قرآن مشغول خواهند شد و پس از این مدت به طور کامل قرآن را حفظ خواهند کرد؛ در حال حاضر تعداد 40 طلبه حفظ قرآن را شروع کرده اند.

حجت الاسلام آذرشب همچنین از برگزاری دوره های مشاوره ویژه روحانیون و اساتید حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این دوره با موضوعات و سرفصل های مختلف همچون مسائل پیش از ازدواج و ... برگزار می شود و پس از اتمام دوره و قبولی در آزمون گواهی به قبول شدگان اعطا می شود و افراد قبول شده می توانند به عنوان مشاور در مدارس علمیه استان بکارگیری شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha