جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: متاسفانه عده ای قلیل بازاری نما با اقدامات نابخردانه و غیراسلامی خود باعث ایجاد تنش و تورم در بازار می شوند که باید گفت کار این گروه، گناهی بخشودنی در نزد خداوند متعال می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور ظهر امروز در جمع بازاریان و کسبه شهرستان بیجار اظهار داشت: فعالیت در امور اقتصادی به نوعی جهاد است، لذا باید دانست و متوجه شد که این جهاد اقتصادی برای خود قوانین و شرایط دینی و شرعی دارد که همه ملزم به رعایت آن هستیم.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که امروز در جبهه اقتصادی کشور مشغول فعالیت هستند همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشند که در جبهه ای دیگر در حال مبارزه می باشند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام در مباحث اقتصادی حرف ها و دستورالعمل های بسیاری دارد، تاکید کرد: نگاه اسلام به اقتصاد و تجارت، نگاهی تخصصی و جامع است و دین اسلام به ویژه مذهب شیعه سرشار از دستورات و قوانین شرعی در حوزه بازار و کسب می باشد.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه سخنان خود عنوان کرد: حضرت علی علیه السلام درباره اهمیت بازار و کسب و تجارت می فرمایند:« يا مَعشَرَ التُّجّارِ قَدِّمُوا الاستِخارَةَ ، و تَبَرَّكُوا بِالسُّهُولَةِ ، و اقتَرِبُوا مِنَ المُبتاعِينَ، و تَزَيَّنُوا بِالحِلمِ ، و تَناهَوا عنِ اليَمِينِ ، و جانِبُوا الكَذِبَ ، و تَخافُوا (تَجافُوا) عنِ الظُّلمِ ، و أنصِفُوا المَظلومينَ ، و لا تَقرَبُوا الرِّبا ، و أوفُوا الكَيلَ و الميزانَ ، و لا تَبخَسُوا الناسَ أشياءَهُم ، و لا تَعثَوا في الأرضِ مُفسِدِينَ/ اى جماعت تجّار! پيش از هر چيز از خدا طلب خير (بركت) كنيد، و بركت را در آسانگيرى بجوييد، و به مشتريان نزديك شويد، و خود را به زيور بردبارى بياراييد، و از سوگند خوردن دست برداريد، و از ظلم و حق كشى بترسيد(دورى كنيد)، و با مظلومان انصاف ورزيد، و به ربا خوارى نزديك نشويد، و پيمانه و ترازو را كامل گردانيد و كالاى مردم را كم ندهيد، و در زمين (جامعه) دست به تباهى و فساد نزنيد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: لذا همه شما مسئولیت بسیار بزرگی برعهده دارید و آن چیزی نیست جز حق الناس که در نزد خداوند بسیار مهم و سرنوشت ساز است، بنابراین در معاملات خود حد انصاف را نگهدارید و در همه حال خداوند را به یاد داشته باشید.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه عده ای قلیل بازاری نما با اقدامات نابخردانه و غیراسلامی خود باعث ایجاد تنش و تورم در بازار می شوند که باید گفت کار این گروه، گناهی بخشودنی در نزد خداوند متعال می باشد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: احتکار به امید گران شدن کالاها در اسلام به شدت نکوهش و مذمت شده، لذا کسانی که به امید سود بیشتر کالاهای ضروری مردم را انبار می کنند نادانسته مرتکب گناه کبیره می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha